Nerveus bibliotheekbezoek - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Nerveus bibliotheekbezoek - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Nerveus bibliotheekbezoek

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Volgens mij werd ik vannacht wakker van een soortement lichtelijke aardbeving - is dat mogelijk?
Ik ging eerst naar de markt. Het regende, dus liep ik er met mijn parapluutje heen en werd begroet door alle marktmensen waar ik altijd heen ga: Bonjour Jolie fille, comment ca va?. Het gebruikelijke (appels, peren, broccoli, paprika, courgette, tomaten) en wat citroenen verder kwam ik thuis, waar ik heerlijk mijn ontbijt heb gemaakt en heb genoten van misschien iets te veel koffie. Cecile en Maria waren aan het praten in de keuken en ik hoorde dat het ging over bezoek, dus ik besloot “gezellig” te komen om te praten en ze vertelde ons dat er allemaal mensen zullen komen vanaf nu tot kerst - yay. Dat is fcked up! Gelukkig heb ik mijn ‘eet-boven-zonder-dat-iemand-het-merkt’-skills gevorderd, en die zullen zeker van pas komen!
Hierna heb ik boven gewerkt aan fascisme. Je zult me er nog maar twee daagjes over horen, want donderdag heb ik mijn presentatie met Karin en als het goed is hoef ik dan alleen nog maar de artikelen voor andere presentaties te lezen. Toen ik ons document opende, zag ik dat Karin er ook mee bezig was, en hebben we eventjes wat gekletst. We werkten individueel verder en na mijn lunch wilde ik een wandelingetje maken en het ‘bos’ van gister/Hoog Soeren klonk mij erg goed in de oren… eerst even checken wanneer ik mijn boeken zou kunnen verlengen!
Ho-ly shit. Een boek was mooi op tijd, maar die kon ik niet verlengen, want mijn kaart was geblokkeerd… Toen ik heel goed keek naar de data op mijn bonnetjes zag ik dat het ene boek 15 november terug moest en de andere twee 16 oktober… die mocht ik dus maar voor één dag! Ik werd natuurlijk gelijk zenuwachtig en wilde het zo snel mogelijk geregeld hebben. Vandaar dat ik in het zonnetje naar de stad ging. Het ging vandaag een heel stuk beter met mijn heup en heb het stuk gewandeld - zonder pijn! De bomen bij de bibliothèque nationale zijn echt prachtig geel en enorm groot! Het was een prachtige wandeling met heerlijk weer.
Bij de bibliotheek besloot ik naar een aardig uitziend meisje te gaan om te vragen of ze me kon helpen. Helaas stuurde zij me verder naar een andere balie en heb ik in mijn beste Frans uitgelegd dat ik dacht dat alledrie de boeken voor een maand waren en ze stond ervan te kijken dat het alarm niet was afgegaan vorige maand. Die twee boeken hadden de derde verdieping niet eens mogen verlaten, laat staan het gebouw! Ik had het geluk dat dit niet normaal was, dus kon ze me geen boete geven (het was niet eens in het systeem bekend). Met een heel gerust hart ging ik naar Karin om samen de laatste verdelingen te maken voor onze presentatie, maar Karin was meer met haar hoofd bij het Europees Parlement waar op dat moment debatten plaatsvonden tussen Europese leiders en Merkel net afstand heeft genomen van haar positie (Maria, Guillaume, Gulnur, Julia, Gilsun en Julia zijn na twee uur wachten uiteindelijk bij het parlement binnengekomen en konden iets ervan meekrijgen; ik vond het te veel moeite aangezien er ook gewoon een livestream op internet was).
Na het verdelen heb ik haar overgehaald om vanavond Fantastic Beasts 1 bij Camilla te kijken, zodat we met de klas deel 2 kunnen zien in de bioscoop van de week. Thuis ging ik eerst mijn protocol schrijven van Parijs onder het diner, waarna ik om 21h bij Camilla kwam. Daar zaten Gilsun, Gulnur en Maelle al te wachten met kaarsjes aan. Bethany, Bella en Karin kwamen niet veel later en halverwege de film (23h15) ben ik naar huis gegaan en na wat Harry Potter gelezen te hebben kon ik heerlijk slapen.