ECHR judge lecture - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu ECHR judge lecture - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

ECHR judge lecture

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Poehh wat werd ik moe wakker vandaag, ook al had ik mijn wekker een keer om 8u gezet! Ik heb denk te veel aan de fantastische film van gister nagedacht…
In de ochtend ontvingen we een document van onze mentor over de outline van een presentatie van vanmiddag. Een jury van de European Court of Human Rights zou een lecture geven en dus heb ik dat document vanmorgen doorgenomen. Verder heb ik de geldzaken geregeld, want Iida kreeg nog geld voor het ticket van Parijs en Kostka had me teveel betaald, maar nu is het volgens mij weer goed. Daarna weer even een klein dutje en lunchen!
Ik liep naar school waar we in het vervelendste klaslokaal les hadden (IEP -Amphi ; hier krijg ik altijd hoofdpijn, omdat iedereen met zijn computer zit en er dus enorm veel elektrostralen zijn). De jury was dr. Lemmens uit België en vertelde eigenlijk alles dat we dal behandeld hadden in andere lessen, dus vielen er af en toe wat mensen weg. Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk aantekeningen te maken en een half uur voor tijd (het duurde 3u) was ik er ook klaar mee. In de pauze van de les gaf Arianna aan iedereen een klein doosje met suiker omhulde amandelen en een klein briefje.
Na de les gingen we loodjes trekken!! We stonden met zijn allen in een kringetje in de gang en Gulnur had een doosje met ‘Merry Christmas’ erop vol met briefjes met opgevouwen namen en sterretjes. Ik was denk de tiende die een naam mocht trekken en ik had……. Arianna!! Yasss!!!! Daar was ik natuurlijk mega blij mee, maar liet mijn enthousiasme niet zien aan de buitenkant. In plaats daarvan vroeg ik wat de bedoeling was, en besloten we voor 10eu een cadeau te doen en daar voegde ik een gedichtje aan toe. Voor nu zou ik zeggen dat Mathilde mij heeft, of Lucile, maar dat is puur gevoel. Niemand keek een ander aan nadat die een naam had getrokken…
Hierna liepen we met zijn allen naar de tram en liep ik door naar de Carrefour om wortelen, tomaten en kombucha te halen, want mijn maag doet weer moeilijk. Het was een koude en frisse wandeling, maar gelukkig droog! Ik kan niet wachten tot Robert en Gladys mijn winterspullen en eten meenemen haha. Ondertussen heb ik uiteraard ook nagedacht over wat we zullen doen dit weekend… ik laat het denk gewoon komen hoe het komt.
Thuis aangekomen, was Cecile in de keuken haar diner aan het voorbereiden; er zouden 5 gasten komen. Vandaar dat ik wat simpels klaarmaakte; mijn beroemde kikkererwten-wortel-tomaten-bietensalade, met dit keer kip en knoflook toegevoegd, want ja, waarom ook niet.
In de avond heb ik nog wat schooldingetjes geregeld en een aflevering van ‘How To Get Away With Murder’ van Netflix gekeken, wat eigenlijk best een toffe serie is.