Robert en Gladys in Strasbourg!! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Robert en Gladys in Strasbourg!! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Robert en Gladys in Strasbourg!!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanmorgen begon ik de dag met Theresa May en haar Nederlandse krantenartikel die ma me had toegestuurd. Ik ben heel benieuwd hoe de Brexit gaat verlopen!! Hopelijk kan ik er na mijn studie nog terecht…
Hierna heb ik aan mijn cities paper gewerkt op mijn kamer, en dat ging wonderbaarlijk goed! Ik heb besloten om nu twee koffiehuizen in Londen te bekijken en dan misschien nog een of twee in Wenen. Over koffiehuizen in Venetië is niet super veel bekend, dus dat wordt hem niet.
Om half 12 werd ik door Robert gebeld (nadat ik eerst een filmpje van een accordeon-man naar ma had gestuurd die door de straat liep en ik Roberts auto precies langs zag rijden!) en liep ik naar beneden om open te doen. En jahoor, daar waren ze! Robert en Gladys waren tassen en koffers aan het uitladen toen ik ze naderde (1 groen koffertje, 1 zwarte reistas, 1 hele grote boodschappentas, een hele grote krat Tommies, en een apart tasje met een nekmassage-apparaat! Maria kwam precies aanlopen van haar hiphop klas en kon dus gelijk kennismaken. Lief lachen en aardig doen, maar we weten inmiddels hoe ze in elkaar zit. We tilden alles naar de kelder en naar boven en terwijl we in zicht kwamen met de tomaten, vluchtte Cecile precies van de keuken naar boven, en zei heel ongemakkelijk op de trap ‘Hallo’ (zonder dus een hand te geven) en liep verder omhoog. Wij brachten de spullen boven en vertrokken naar het centrum!
Onderweg vertelde ik hen over de thuissituatie met de beschuldigingen van Cecile en het schijnheilige gedrag van Maria en ze stonden natuurlijk versteld! Verder heb ik ze natuurlijk ook over de leuke dingen ingelicht, want het is hier nog steeds geweldig!
We liepen mijn normale route, en dus gingen we over het pleintje met Cafe Bale naar de kathedraal. Gladys nam veel foto’s die ze naar haar ouders stuurde. Het is nu zeker al een kerstsfeer in de stad; er komen steeds meer houten kersthuisjes bij (nu ook op de plek van het treintje en in willekeurige straten). Ze wilden eerst wat eten, dus hebben we bij Paul’s gezeten. Ik bestelde voor Robert een broodje kip, voor Gladys een bepaald chocoladebroodje (wat ze erg moeilijk uitspreken vond, haha) en een cappuccino, espresso en grand café (ik had een banaan en walnoten bij me; ik had eigenlijk al ontbeten). We hebben heerlijk binnen gezeten en bijgekletst over hun huis, mijn huis, Roberts bands, etc. Hierna zijn we over Place Kleber gelopen, langs de HEMA naar de H&M om een tas te bekijken voor mij, aangezien er nu twee gebroken zijn. Helaas zag ik hier niet echt iets en ik kon het Robert natuurlijk niet aandoen, haha, dus zijn we naar de kerk gelopen waar ik in de tweede week een orkest had bijgewoond. Toen we binnenkwamen, begon de orgelman precies te oefenen - wat overigens niet heel harmonieus klonk, maar het idee was leuk. Het zonnetje scheen door de frisse wind en we liepen naar het toeristische Petit France, wat ze natuurlijk geweldig vonden. Daar hebben we weer wat fotootjes genomen en zijn daarna doorgelopen naar de kerk waar Mozart wel eens speelde (St. Thomas). Hierna had ik behoorlijk trek gekregen en heb ik bij Pûr een sandwich met hummus en bieten gehaald en deelden Gladys en Robert een crêpe met speculoos bij de overburen. Wederom liepen we naar Place Kleber waar ik even in Stradivarius keek voor een tas, maar dat werd hem helaas ook niet. Daarna hebben we even bij het beeld gekeken en liepen we door naar de kathedraal. Mijn heupen deden inmiddels aardig zeer, dus gingen we even in de kerk rusten. We wilden de kerk op, maar toen we in de rij stonden, besloot ik dat dat voor mij niet zo’n verstandig plan was, dus liepen we door naar het Frans-Duitse gedeelte van de stad (met de nationale bibliotheek en het theater), waar de bomen nog prachtig geel waren). Ik legde uit wat ik nu eigenlijk aan het studeren ben toen we via Place Broglie terugliepen naar de stad. Ik besloot dat het tijd was voor bier voor Robert haha en dus liepen we weer naar de straat waar Karin woont en hebben we in een hele gezellige met donkerbruin-houten-details-hebbende tent gezeten. Robert bestelde een enorm biertje, Gladys een cola en ik een strasbourgeoise kombucha!! Hier hebben we zo’n twee uur gezeten en kon ik mijn heup rusten op een andere stoel. Daarna liepen we naar Cafe Bale, maar helaas was die al vol. Vandaar dat we via de majestueuze kathedraal terugliepen naar het centrum en daar hebben we in een restaurant achter de Starbucks gezeten. Het was een heel normaal restaurant, maar door de kerstversiering was het enorm gezellig! Gelukkig kon de bediening me zonder problemen eten geven (een zalmmoot, linzen en zuurkool - het klinkt verschrikkelijk, maar het was super lekker!). Daarna zijn we met zijn drieën teruggelopen naar mijn huis en zijn Robert en Gladys met hun auto teruggegaan naar hun hotel. Ik heb een heerlijk warme douche genomen (ik had vanavond voor het eerst koude tenen, dus de winterkleren die ze mee hebben genomen komen op een geweldig moment!), mijn spullen bekeken en uitgeruimd, met Loes gebeld en met ma gevideochat. Het was een super leuke dag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 82528

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: