Fotoshoot in onrealistische setting - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Fotoshoot in onrealistische setting - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Fotoshoot in onrealistische setting

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 December 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Ik ben net wakker geworden, en er ligt SNEEUW!! Zo diep als iets boven het eerste lijntje van je middelvinger, haha! Het was geweldig om de achtertuin nu helemaal in het wit te zien, met wat groene stukjes die er tussenuit staken.
Ik ontbeet weer beneden bij de kerstboom met overal wit om me heen. Boven had ik natuurlijk gelijk een klein sneeuwpoppetje gemaakt, en ben toen verder gegaan aan remedies. Ik had heel graag buiten gelopen, maar moest toch echt aan dit rapport werken, maar had met Arianna in de middag afgesproken.
Om 15h was ik in de stad voor de apple store op Place Kleber, waar we hadden afgesproken. De controle was weer super streng gelukkig, en moest mijn jas half uit doen en overal in de stad liepen groepjes militairen van drie of vier personen. Ze stelden me wel gerust.
We liepen eerst naar Petite France, waar onze photoshoot van start ging! Natuurlijk overal toeristen om ons heen, omdat we de mooiste plekjes opzochten, maar zonder het incident van vorige week zou het nog veel drukker zijn geweest. Met sneeuwbedekte daken op de achtergrond liepen we Petit France door, iedereen denkend dat we een echte fotografe en echt model zijn. We liepen naar het uiteinde van Petit France bij het water met de gevangenenpoorten en besloten dat we wel een drankje hadden verdiend. Het cafe waar we heen wilden was dicht, dus eindigden we weer bij Pur, waar we allebei een Chai latte en een chocolade cakeje hadden. De sfeer was weer terug in de stad. Het was zo relaxed met Arianna en zo gezellig! We hopen allebei dat ik haar Nederland een beetje kan laten zien in januari, ik denk dat ze wel mijn beste vriendin is hier - samen met Karin en Camilla? Hierna gingen we bij de kerstboom op Place Kleber nog wat foto’s maken en ook bij de kerstmarkt en de rivier met Musee Rohan op de achtergrond. Prachtig verlicht! Bij Place Gutenberg (bij de carousel) was het een super rare setting… ik stond daar een beetje leuk te wezen met mijn mooie gele trui, mooie jas en sjaal kijkend in Arianna’s camera, die al hurkend foto’s maakte, met achter haar bussen vol militairen die de situatie in de gaten hielden, en lopende soldaten met geweren. Dit is de raarste setting voor een fotoshoot ooit! Bij Place Kleber en voor KIKO lagen allemaal bloemen en kaarsjes, ter nagedachtenis aan het incident van afgelopen dinsdagavond. Het zag er vredig uit en het trok veel mensen. Achter Galeries Lafayettes is er geschoten, maar op erg veel plekken in de stad zijn slachtoffers gevallen, dus hij zou echt moeten hebben gerend! Vreselijk!
Om 17h30 liep ik naar Camilla, waar we aan minorities zouden werken, maar eigenlijk hebben we alleen gekletst. Haar vriendin Elisa kwam ons ‘helpen’ met het filmpje, maar we hebben alleen de aftiteling geschreven. Om 20h gingen zij naar een verjaardag van een Italiaanse vriend en ben ik naar huis gegaan, om aan remedies te werken en vroeg te slapen.