Theetijd met les huisgenootjes - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Theetijd met les huisgenootjes - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Theetijd met les huisgenootjes

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Maart 2020 | Frankrijk, Straatsburg

Aangezien ik vandaag om 5:50 wakker werd en mijn wekker tien minuten later gepland stond, ben ik er wat vroeger uitgegaan. Terwijl ik beneden mijn ontbijtje klaarmaakte, kwam Cécile halverwege in haar badjas Pasha eten geven, want die had al lopen drammen tegen de deur naar beneden. Even een kort gesprekje en zo vertrok ik naar de woonkamer om van mijn ontbijt te genieten, net als “vroeger”! Het enige is nu wel dat de bank nieuw (en blauw en shiny) is en dus ga ik daar niet eens wagen om op te zitten. De witte bank tegen het raam aan roep ik nu mijn eigendom voor de ochtend, maar ik werd wel gelijk verteld dat alles met onderzetters werkt (zelfs de vazen met bloemen uitkomende tulpen). Het kleed is ook nieuw en de tafel is ook opnieuw gedaan, dus ‘kijk uit’. Vol waarschuwing ben ik de uitdaging toch maar aangegaan en alles ging gelukkig goed, haha.
Boven aangekomen heb ik nog wat geschreven en gelezen en zo ben ik mijn tafeltje op mijn bed klaar gaan maken voor mijn thesis. Ik gok dat het wel redelijk ging, maar omdat ik nu ben aangekomen bij Franse bronnen, wordt het wel lastig. De kussens zitten niet supergeweldig, want ze liggen niet tegen een muur aan en deuken in, maar à la, ik probeer het op deze manier!
Om 11u ben ik eventjes naar de Carrefour gelopen voor wat boodschapjes en zo merkte ik op dat het was vernieuwd! Nu hadden ze ook chocoladeamandelen hier en hoef ik niet helemaal naar de stad! Gevaarlijk inderdaad, maar ik heb nog genoeg lekkere snacks uit Nederland voordat ik overstap op de Franse!
Thuis heb ik nog even wat gewerkt aan de thesis en ben toen om 12:15 mijn Nederlandse sperzieboontjes en Franse broccoli gaan koken. Ik zou weer spontaan vegetariër worden door de vieze kip hier, dus daar moet ik nog even wat op vinden. Het is net of je op rubber kauwt! Terwijl ik aan het koken was, kwam Cécile ook thuis en begon ze ook te koken. Niet veel later kwam ook Valentina de keuken in en zo hebben we met zijn drieën geluncht.
Om 13h30 zijn we naar MISHA gegaan voor een les in EU-projecten, maar toen we aankwamen, keek Arianna ons alweer wanhopig aan, want het lokaal was wederom niet geboekt voor ons; we moesten weer een andere regelen. Nadat we dit voor elkaar gingen, liepen we naar salle Amériques en startte de les. Ik had deel één gemist afgelopen maandagmiddag, dus aan het begin van deze les werd ik gebombardeerd met informatie en ging ze enorm snel verder aan het tweede deel; ik moet thuis dus nog de nodige informatie googlen, want het is best lastig als je het voor de eerste keer hoort. Het ging over het algemeen over het traject hoe EU-projecten tot stand komen en wat de verschillende instituten zijn etc. We hadden van 14h-17h les en dan begrijp je zeker wel dat mijn rug wel begon pijn te doen na afloop. Buiten kletsten we nog gezellig bij en was de oude sfeer weer helemaal op en top te voelen tussen iedereen. Het is wel bijzonder dat we het allemaal zo goed konden vinden, want ik bedacht me dat ik met iedereen individueel op vakantie zou gaan met veel plezier en zonder problemen – dat is hoe leuk het zo gaat. Ze vroegen allemaal of ik vanavond ook zou komen naar Daan en Mathilde om pizza te eten, maar ik was wel weer klaar voor de dag en ze begrepen het allemaal.
Samen met Valentina liep ik naar huis, en namen we nog een theetje. Cécile hoorde ons kletsen en kwam er ook bij zitten. Ze pakte de stroopwafels, thee en jam (met een toastje) die ze van Valentina’s moeder had gekregen en zo hadden we ineens een kletsuurtje. Ik was inmiddels aardig misselijk geworden van de dag zelf en heb toen dus een yoghurtje in mijn tas meegesmokkeld zodat ik boven weer tapas-avond had. Ik had eigenlijk ineens geen zin meer om te gaan slapen en ben toen een heerlijke douche gaan nemen, waarna ik een film wilde kijken met mijn kerstlichtjes aan… en wat is er dan beter dan een kerstfilm?!! Ik heb toen dus The Christmas Chronicles opgezet en na drie kwartier heb ik hem alweer uitgezet, want ik voelde me eigenlijk helemaal niet top met hoofdpijn en ben dus om 21h gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 83190

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: