Eind week 1 school - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eind week 1 school - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eind week 1 school

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Maart 2020 | Frankrijk, Straatsburg

Om 5:30 kwam ik mijn bed uit en vol verrassing merkte ik dat ik energiek was! Beneden maakte ik mijn ontbijt en halverwege kwamen Pasha en Cécile eraan. Cécile vroeg me of Valentina en ik een schoonmaakschema wilden maken, zodat de schoonmaakster geregeld kan worden voor het invallen voor mij. Top! Ik moest alleen wel de vaatwasser uitruimen, dus daar heb ik ongeveer gelijk alle energie aan gegeven, maar gelukkig had Cécile de helft gedaan terwijl ik van mijn koffie genoot.
Boven werkte ik mijn blog bij met wat musica en zag ondertussen dat gisteravond op whatsapp een discussie plaatsvond tussen mijn klasgenootjes of we nu wel of niet klas hadden vandaag… Het was inmiddels 7u en de klas zou om 9h30 zijn, dus ik kon vrijwel alleen wachten op de uitslag.
Ik begon zo’n 8u aan mijn thesis nadat ik mijn blog en email had bijgewerkt en heb gewerkt tot 9u, want om 9h30 hadden we toch les in Escarpe. Valentina en ik liepen samen en liepen een klein beetje verkeerd, maar het kwam allemaal goed, want toen we in het gebouw aankwamen, zaten mijn geliefde klasgenootjes allemaal op een rijtje buiten het lokaal. ‘Kunnen jullie er niet in?’ ‘Weet ik niet,’ zei Arianna, ‘Lucile zat hier en toen zijn we er één voor één bij komen zitten, haha.’ Het was al over tijd dus zijn we met zijn allen naar de les gegaan. Het was in een soort kelder en de lerares zat er zonder projector – wat ze verscheidene keren vermeldde, want Valentin had een kamer geboekt waar ze nu dus niet goed haar presentatie kon doen. We hebben alles toch meegekregen, en zo heb ik wat academische tips gekregen voor academisch schrijven. Ze vroeg ons waar we moeite mee hadden met schrijven en gelukkig kon ik echt geen probleem verzinnen en wat ze vervolgens opnoemde kwam mij niet bekend voor; ik weet dus wat mijn echte vak is! SCHRIJVEN!
Na de les praatten we nog wat na en begonnen Karin en ik in het Spaans tegen elkaar te praten! Heel grappig want het ging echt nergens over en niemand kon ons verstaan! Daarna ben ik weer naar huis gelopen. Ik kookte wat met kikkererwten, kip, ui, champignon, broccoli en boontjes en heb met mijn decafé de Franse Alsace krant gelezen. Natuurlijk ging het over het coronavirus (en ook MH17!) en ik kon het allemaal goed begrijpen… mijn Frans is dus misschien toch niet zo heel slecht… het praten wel in ieder geval, haha.
Boven heb ik nog wat aan mijn thesis gewerkt en hierna heb ik een dutje gedaan van 25 minuten; althans, dat was het plan, maar het werd anderhalf uur. Ik werd totaal verlamd-moe wakker en merkte dat ik die slaap dus toch wel nodig heb! Hierna was ik alleen maar misselijk en kon ik eigenlijk niets meer door de moeheid. Ik besloot toch nog een klein rondje te lopen buiten (in de miezer) om te kijken of dat nog nut had, maar het enige dat ik dacht was ‘ik wil weer naar huis’, dus dat heb ik dan ook maar gedaan na een half uurtje. Thuis heb ik boven wat gegeten (sorry Cecile) en ben ik een Franse film gaan kijken. Ik kwam onder de film tot de conclusie dat ik maar een beetje aan loop te klooien en dat het eigenlijk nergens op slaat dat ik hier met pijn en moeite blijf…, want voor wie doe ik het nou eigenlijk? Ik word hier duidelijk minder goed en van mijn thesis komt het iedere dag niet echt. Ik belde ma en besprak dit een beetje, maar morgen praten we verder. Nog even douchen en dan heerlijk slapen.