Ik ga de klas missen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ik ga de klas missen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ik ga de klas missen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Sjongejonge, het is niet te geloven, maar het was weer een geweldige dag, haha!
In de ochtend heb ik alles over koffiehuizen in Londen gelezen en heb over de Londense architectuur geleerd, wat natuurlijk super interessant was.
En terwijl ik naar school liep, merkte ik dat ik met een grote glimlach op mijn gezicht liep, want wat ben ik eigenlijk trots op mezelf. Ondanks al mijn mankementen, schop ik het hartstikke ver en volgens mij ga ik het nog halen ook. De opleiding is nog steeds helemaal geweldig, ik heb zo veel nieuwe vrienden ontmoet en ben nog steeds verschrikkelijk dankbaar dat ik deze kans met beide handen en voeten heb aangegrepen - want dit was een paar jaar geleden niet voor mogelijk gezien door alle doktersafspraken. En ik flik het toch gewoon maar even! Terwijl iedereen om me heen zit te stressen, ben ik aardig relaxed, doe mijn ding en geniet van het hele proces. Nu zeg ik niet dat ik geniale rapporten aan het schrijven ben, of de hoogste cijfers zal halen, maar ik zal wel het meeste hebben genoten van de hele opleiding, en dat is tenslotte wat telt.
Ik kwam dus (zoals gewoonlijk) weer erg vrolijk aan op school, waar Maelle stond te wachten voor het lokaal. We deden de deur open en zagen dat het helemaal leeg was, dus gingen we helemaal vooraan zitten om goed op te kunnen letten op de les instituties van de gepassioneerde Bianca. Langzamerhand kwamen er meer studenten binnen druppelen en er worden altijd knuffels uitgedeeld in de klas - we zijn echt een hecht team.
De les ging over Brexit - wat natuurlijk heel goed uitkwam met mijn kennis over het debat van gister. Ze zei eigenlijk ongeveer alles wat ik voor gister had onderzocht plus wat achtergrondinformatie. Het klinkt mental, maar ik kreeg gewoon bijna een brok in mijn keel als ze het over de Brexit had, want het gaat gewoon echt moeilijk worden met visa etc. En ze zijn natuurlijk straks zo anti-EU als maar zijn kan, als het een harde Brexit wordt. Maar dit wordt vervolgd, want de afspraken zijn nog niet rond, gelukkig. Omdat zij in Londen is geboren en in Schotland heeft gewoond (en een enorm Schots accent heeft YASS), was zij erg gepassioneerd over dit onderwerp en hoopt natuurlijk op een tweede referendum… ik denk helaas niet dat die er komt, maar we zullen zien.
Na de les zijn Karin, Gulnur, Guillaume, Lucile en ik naar de cafeteria gelopen met de goedkope koffie en hebben Karin en ik volgens traditie een espresso en café au lait gedronken op dezelfde plek voor onze presentatie van fascisme. Hier hebben we zo verschrikkelijke lol gehad om de domste dingen. We deden vissen na, Spongebob kwam voorbij en we sloten de conversatie af met het feit dat we naar de film Queen willen van het weekend. Ik leerde het woord ‘gezellig’ en toen we de les fascisme inkwamen, zei Guillaume tegen Daan “mijn leven is gezellig” en Daan barstte in lachen uit. Dit is de eerste keer dat ik me echt bedenk dat ik deze mensen ga missen van mijn klas. Nog nooit eerder heb ik meegemaakt dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden (behalve Maria en Bethany half - die zonderen zich nogal af) en dat iedereen oprecht vrienden is. Een semester is veel te kort!!
De presentatie van vandaag ging over Front National van Marine Le Pen. Heel slecht van mij, maar ik wist niet meer dan de naam en een beetje de richting van de partij, dus het was goed om alles te horen. Natuurlijk deden alleen Camilla, Arianna, Karin en ik mee met het debat. Karin en ik vertelden Arianna dat ze echt tegen de lerares moet zeggen dat Maria en Bethany geen hol doen voor hun presentatie met Arianna en dat het niet eerlij is dat zij alles zelf moet doen, maar ze is te verlegen om het te zeggen denk ik. Maar ik sta het echt niet toe dat Maria hiermee weg komt. Ik ben een en al voor eerlijkheid en ik sta niet toe dat Arianna helemaal loopt te stressen de laatste weken door het werk van anderen te doen en dat Maria hier gewoon lekker op Zalando zit te scrollen (ja dat heb ik gezien toen ik langsliep, en ze zei dat ze aan het werk was voor een schoolopdracht -pffff). Na de les liep ik met sommigen van de klas mee naar de McDonalds, waarna ik verder door naar huis liep. Het was inmiddels 19h en dus tijd om wat audio’s voor minorities op te nemen - ik hoop overigens wel dat Camilla eens wat gaat plannen, want we moeten echt gaan filmen. Over drie weken ben ik al lang en breed thuis en we moeten soortement nog beginnen met de film en alle andere projecten ook op tijd afhebben! Over twee weken heb ik al geen huiswerk meer… hoe geweldig is dat?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 82522

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: