Eerste adventzondag - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eerste adventzondag - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eerste adventzondag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 December 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Ik was weer lekker vroeg wakker en heb na/tijdens mijn ontbijt boven wat artikels gelezen op EU-websites; vooral over Brexit, want dat vind ik toch wel het interessantst op dit moment. Van 9-10 had ik weer een skypesessie gepland staan met Anthony, waarna ik even wat administratie heb geregeld - the usual stuff on Sundays. Vandaar dat ik ook om 12u even de keuken heb schoongemaakt met wat All Time Low en Tonight Alive muziek-mix, terwijl ik mijn lunch at. #multitasking.
Hierna heb ik de hele dag gewerkt aan mijn rapport van remedies en ik denk dat het de goede kant op gaat! Vandaag heb ik vooral gefocust op de politieke personen die voor/tegen de situatie van de IRA was in Ierland en het Verenigd Koninkrijk, denk dan vooral aan prime ministers, etc. Op een gegeven moment vond ik het weer te interessant en op dat moment belde pa precies gelukkig, dus merkte ik het zelf op en ben ik weer een andere koers opgegaan. Met pa heb ik een normaal zondags gesprekje gehad, over school (ik vertelde hem over mijn rapport) en dat ik alweer echt bijna thuiskom!! Over twee weken is het ongeveer al zover… zo vreemd! Eigenlijk wil ik hier nog helemaal niet weg!! Ik ben eindelijk aan het doen wat ik altijd al wilde doen. Iedereen van de klas is een vriend geworden, de stad is super gezellig en mijn opleiding is helemaal mijn ding. Maar natuurlijk kan ik tegelijkertijd ook niet wachten totdat ik weer in Nederland ben. Met de feestdagen ben ik vooral met ma en Loes en als ik de plannen zo hoor, gaat dat enorm gezellig worden. Plus het feit dat Kerst bij ons thuis is dit jaar, maakt me blij :) Ma stuurt af en toe fotootjes van de kerstversiering thuis en dan kan ik niet wachten om heerlijk samen kerstfilms te kijken en lekker het dorp rond te lopen… het heeft allemaal dus gewoon twee kanten. Maar om tot een conclusie te komen: klaar zijn met rapporten schrijven en schooldingen doen zal niet verkeerd zijn!
Om 17h besloot ik even naar buiten te gaan, want ik kon niet de hele dag achter elkaar aan het rapport zitten. Toen ik buiten kwam, nu het eindelijk niet miezerde of regende, liep ik mijn gevoel achterna en sloeg ik linksaf; richting de stad. Het was al te donker/schemerig om naar een park te gaan, en nu ik in de ‘hoofdstad van Kerst’ woon, lijkt het me een strak plan om die in schemering te bewonderen als pauze van een moeilijk rapport. Mijn heup deed weer zo pijn dat ik er misselijk van werd, maar ik vond het onzin om hierdoor thuis te moeten blijven - ik zou er te veel voor missen. Ik liep weer met een lach op mijn gezicht naar de stad en zag de kerstlichtjes langzaam dichterbij komen, totdat ik eronder liep en de stad ging verkennen op kerstgebied. Natuurlijk was het weer bomvol met toeristen, politie- en legermensen, maar er hing een hele goede sfeer. Er waren al verschillende groepjes aan het zingen en optreden. Ik ben eerst naar Place Kleber gegaan om onder de hele grote kerstboom te zitten om mijn heup wat rust te geven. Daarna de voorkant van Galeries Lafayette bewonderd met de kerstboom erboven en kwam tot de conclusie dat alle winkels ineens open waren op zondag. Ik weet niet of het iedere decemberzondag is voor de toeristen, of alleen de zondag voor Sinterklaas (voor Alsace-mensen hier 6 December), maar ik vind het een tof plan. Ik liep Sephora in om lekker rond te neuzen met mijn make-uploze hoofd en trainingsbroek (toen ik de deur uitging was ik niet helemaal van plan om naar de stad te lopen, of laten we zeggen: helemaal niet). Daarna ben ik over het plein bij de kathedraal langs een paar kerstkraampjes gelopen voor de sfeer. Mijn hoofd wilde heel graag verder met lopen, maar mijn heup zei overduidelijk ‘stop’, dus ging ik weer naar huis.
18h30 was ik thuis en heb ik een tonijnsalade klaargemaakt. Cecile kwam me een glaasje Riesling-wijn aanbieden, omdat ze altijd de adventzondagen viert, en ik nam een half glaasje om aardig te zijn (ook al houd ik niet zo van witte wijn; deze was erg goed!).
Boven heb ik een douche genomen en heb ik met Marloes de tweede dag van onze adventskalender opengemaakt. Eigenlijk wilde ik relaxen, maar mijn bureau lag nog vol met remedies papieren, en dus heb ik er een concluderend eind van de dag van gemaakt, zodat ik morgen of een andere dag soortement weer vers verder kan. Om 21h30 gunde ik mezelf wat tijd om even op YouTube en Netflix rond te neuzen (met mega langzame internet), waarna ik om 22h30 lekker ging slapen. PS; die wijn was geen goede keuze, want wat had ik het me toch benauwd toen ik wilde slapen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 82481

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: