Italiaanse filmmaakavond - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Italiaanse filmmaakavond - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Italiaanse filmmaakavond

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 December 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend had ik mijn wekker om half 9 gezet, want ik wist dat ik anders de hele ochtend zou gaan slapen. En dat was natuurlijk niet de bedoeling, want er was een hoop te doen!
Mijn ontbijt heb ik rustig beneden genomen, terwijl ik de foto’s van gisteravond bekeek die via WhatsApp waren gestuurd. Je ziet oprecht dat we allemaal heel blij zijn met elkaar :)
In de ochtend heb ik geprobeerd het leren van Cultural Policies te starten, want aanstaande maandag hebben we de toets, maar eerlijk gezegd kwam ik eerst niet veel verder dan naar mijn scherm staren, pijnlijke ogen hebben, oogdruppels zoeken, mensen berichtjes sturen over gisteren en iedere keer getagd worden in foto’s en dus weer naar foto’s van gisteren kijken. Maar tegen lunchtijd ging het een stuk beter, en had ik de helft van mijn aantekeningen al doorgenomen. Ik denk dat ik gewoon het geluk heb dat alle vakkan mij (volgens mij) wel goed liggen, dus kan ik het goed begrijpen (hoop ik). We zullen het zien als ik de toetsen heb gemaakt en de cijfers heb ontvangen!
In de middag besloot ik iets aan remedies te doen voordat ik naar de sportschool zou gaan, en dat is op zich ook goed gelukt. De stapjes zijn klein, maar uiteindelijk kom ik er wel.
Om 17u was ik in de sportschool en ben toch wel erg blij dat ik mijn abonnement nog heb. Ook al kan ik er deze laatste twee weken niet erg vaak heen, het is wel even een break van huiswerk en ik merk heel goed dat als ik niet ga, mijn rug enorm slap is en ik weer benauwd word, dus ik moest vandaag wel gaan… en het ging goed!
Hierna heb ik snel gedoucht, witlof in de pan gegooid en was ik om 19h15 bij Camilla om aan minorities te werken. We kletsten eerst wat over gisteren en toen kwam een vriend van haar: Giordano. Hij ging ons helpen met het in elkaar zetten van de film. Het begint met filmpjes van Italiaanse restaurants in Straatsburg (waarover een audio gaat als het goed is, maar die moet ik nog maken), daarna een interview op de kerstmarkt met een vriend van haar Asha (die ze zogenaamd niet kent), daarna een discussie met haar vrienden, daarna een officieel interview met Asha en dan de uitkomsten van een enquete. Ik denk dat we best goed ons best hebben gedaan! Asha kwam ongeveer om 21h en op dat punt waren we serieus bezig: Camilla luisterde naar discussies van vrienden en schreef de nodige tijden op, Giordano en ik waren de ondertitels aan het maken van het filmpje en ondertussen was ik ook de audiotekst aan het schrijven op mijn computer. Asha durfde niet echt voor het interview, haha, maar het kwam helemaal goed. Camilla had mijn vragen vertaald naar het Italiaans en ik moest ze oplezen van ze. En ze waren helemaal verbaasd door mijn goede uitspraak! Bravo! Werd er de hele tijd gezegd, en Camilla’s ogen werden groot en trots keek ze me aan. Ze vond het leuk als ik het interview met Asha zou doen, ook al zou ik geen weerwoord hebben, ik verstond het wel een beetje, en zo leek het nog dat ik de effort maakte om met een Italiaan te praten voor het interview. Het filmen deed Giordano vanaf de bank en na een paar lachende takes ging het aardig goed. We waren om 23h klaar met het interview en zij moesten alledrie nog eten (ze namen Finse soep van gister na alle Finse chocolaatjes die Essi en Iida hadden achtergelaten voor haar), dus ging ik naar huis. Het filmpje mag tussen de 5-10 minuten worden, maar ik denk dat we veel te veel content hebben, dus ik hoop dat het niet erg is als het wat langer wordt. Ik vroeg in de groep hoe lang de rest heeft en het antwoord is 5/6 minuten. Whoops! We zullen zien wat het gaat worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 82474

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: