Besneeuwde boswandeling en eerste indrukken - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Besneeuwde boswandeling en eerste indrukken - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Besneeuwde boswandeling en eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen werd ik 8:15 wakker. Ik heb redelijk geslapen: af en toe werd ik wel wakker van mensen die binnenkwamen en het matras was echt knoeihard, maar verder heb ik niets te klagen! Ik besloot het lekker rustig aan te doen vandaag en ben even wat gaan stretchen en heb mijn ontbijtje gegeten.
Hierna verveelde ik me al aardig snel, dus ben ik naar het hoofdgebouw gelopen om het contract te tekenen en alles te betalen. Ook het wifi-wachtwoord was niet geheel onbelangrijk: nu heb ik muziek op mijn laptop en kan ik deze verslagen uploaden! Ik ben gewoon willekeurige straatjes ingelopen en natuurlijk kwam ik precies uit bij een prachtig besneeuwd bos waar ik de enige ziel was die rondliep. Het was geweldig! Eerst liep ik door een woonwijkje en het bos leek een beetje afgelegen. Ik moest uitkijken dat ik niet uitgleed, maar alles ging goed. Er was een bevroren meer en via een bospaadje liep ik in zo’n tien centimeter sneeuw met mijn zwarte laarzen en witte jas door een bos in Olomouc! De campus in de verte rechts en toen ik mijn rondje vervolgde, zag ik ook de stad in de verte liggen met mistige heuvels. Ik hoorde alleen de vogeltjes zingen en mijn knerpende sneeuwvoetstappen (met af en toe wat auto’s in de verte).
Ik ben hierna verder gaan zoeken naar een supermarkt, maar kon er natuurlijk geen een vinden. Ik moest inmiddels wel nodig naar de wc, maar toen ik mijn gebouw in wilde lopen, zag ik precies dezelfde rode jas als gister bij Schiphol en kwam precies Annelot het gebouw uit lopen. Ook zij was op zoek naar een supermarkt en daarom zijn we samen boodschappen wezen doen nadat ik in het hoofdgebouw naar de wc was geweest . We namen de tram naar de stad en hier heb ik bij DM eerst mijn slag geslagen voor speltproducten, douchegel en haarspray. Vervolgens liepen we wat door de stad. Het is een mooie stad! Ik heb de UNESCO-zuil gezien en een soort winkelcentrum. Ik ben alleen bij de H&M naar binnen gegaan en bij supermarkt ‘Billa’. Hier heb ik een veel te zwaar mandje volgestopt met alle groenten en fruit en kip en eieren en yoghurt dat ik kon vinden en tillen, en hierna wilden we allebei met onze zware tassen terug. We namen de tram terug en thuis heb ik op bed wat uitgerust met Netflix en tapas.
Ondertussen sprak ik wat met Lucile, Marry en Annelot en uiteindelijk ging ik met Lucile en Marry naar een ‘free shop’, waar je dus voor een donatie gebruikte spullen van vorige studenten kunt halen. Hier heb ik een pan gehaald met een yoghurtshaaltje, een theemok, een bord en een koffiekopje… altijd handig om te hebben! Ik heb 6 Tsjechische kroon-cent in de pot gedaan, zo gierig ben ik dan ook wel weer. Eerst zien of het werkt! Plus het feit dat ik het weer daar zal terugbrengen, was ook een grote factor, haha.
Hierna spraken we met Annelot af die al bij Cafe M zat en bestelden we een theetje (45 Tsjechische kroon – 1,75eu), wat uiteindelijk een kan thee betekende: chill! Marry is een meisje uit New York en is heel aardig. Ik denk dat zij wel een van mijn betere vriendinnen hier zou kunnen worden, want ze is ook rustig merk ik. Hierna gingen Annelot en ik nog een telefoonhoesje scoren voor mij en namen we weer de tram terug.
Thuis heb ik gekookt en kwamen mijn twee buren even een kijkje nemen. Dit zijn twee Franse meiden en met hen moet ik dus ook de badkamer delen. Ze zijn erg aardig! Ze heten Alice en Ludivine volgens mij. Toen ik later een theetje kwam maken, kwam ik een ander huisgenootje tegen die Spaans is: Claudia. Maar zij gaat morgen naar boven verhuizen (naar het ‘huis’ van Annelot heel toevallig!), dus krijg ik een nieuwe huisgenoot.
In de avond heb ik dit verslag geschreven met musica aan en nu ga ik me voorbereiden op morgen en even een serie kijken denk ik. 7:30 hebben we beneden afgesproken, want om 8u moeten we op school zijn! Groetjessss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 82488

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: