Introductiedag in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Introductiedag in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Introductiedag in Olomouc

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wat een heerlijke dag. Ik ben weer helemaal in mijn sas!
Vanmorgen ging mijn wekkertje weer op zijn oude vertrouwde tijd om 6:20. Ik heb even gestretcht en ontbeten en om 7:30 spraken we buiten af. Lucile, Gilsun en ik hadden trouw onze Euroculture sweater aangedaan, en wij zijn de enigen die zo’n sweater hebben laten maken – dit laat maar weer zien hoe hecht wij met de klas waren in Straatsburg, ook al hoor ik dat de andere klassen ook ‘leuk’ waren. Wij drieën en Marijke (meisje uit Duitsland) namen de tram en kwamen ietsjes te laat op school aan. We moesten bij de ‘faculty of arts’ zijn en het was echt een prachtig gebouw. Alle gebouwen hier zijn eerlijk gezegd echt heel mooi en historisch. In de klas wachtten al Lerry (jongen uit Georgië), Annelot en Marry. Hier kregen we een totebag met wat papieren en gingen we naar Anthony om onszelf te introduceren en nog wat informatie over de opleiding te ontvangen. Hele aardige directors zijn het.
Hierna hebben we wat rondgelopen in de stad en heeft Hana ons wat universitaire gebouwen laten zien. Het is erg koud als we buiten lopen, maar dat drukt de pret niet! We hebben gelijk een ISIC-card geregeld, wat blijkbaar veel kortingen moet geven in de hele wereld voor een jaar. Dus voor mijn derde semester zal ik er ook van genieten! Tijdens het wachten op onze kaarten, hebben we bij het universitaire café gezeten van de bibliotheek – en wow, wat een plek! Buiten ziet het er prachtig uit, maar nu zaten we binnen, waar het erg modern is. Ze hebben zelfs amandelmelk, dus ik ga de volgende keer een cappuccino bestellen denk ik, haha! Toen we onze kaarten opgehaald hadden, gingen we terug naar de school om in het computerlokaal ons in te schrijven voor wat vakken. We kregen nog wat handige informatie en ik informeerde gelijk naar een sportschool. Er blijkt er dus wel een achter mijn huis te zitten (zeg maar letterlijk het gebouw ernaast, dus dat is geweldig). We waren 12:30 al klaar i.p.v. 15h en dus gingen we met de klas nog een tramkaart regelen (18eu voor 3 maanden!) en lunchen in de ‘green bar’, omdat de universiteitslunchplek al dicht was en ik glutenvrij en melkvrij moest lunchen. Ik speelde het dit keer erg veilig met mijn eigengemaakte salade, maar de volgende keer zal ik wat meer vragen over de andere gerechten. Tijdens de lunch leerden we elkaar wat beter kennen en hebben we het idee om aanstaande zaterdag naar Budapest te gaan, omdat we gebruik willen maken van ons huiswerkvrije weekend.
Na de lunch gingen Lucile en ik nog wat boodschappen doen terwijl de rest op ons wachtte. We gingen met z’n allen terug naar de campus om bij de sportschool te informeren naar een abonnement. We mochten even een kijkje nemen en besloten het te doen. Maar daarvoor moesten we ons eerst online registeren, dus we gingen even terug naar onze kamers. Gilsun kwam even bij mij buurten om samen online te registreren, maar ons Tsjechisch was niet zo top, dus besloten we maar gewoon wat persoonlijke informatie op te schrijven en terug te gaan naar het sportcomplex, samen met Marijke. Hier werden we toch wel geholpen door de meiden bij de balie en zijn Gilsun en ik gelijk gaan sporten. Het is echt een top sportschool! Ik ben er eerlijk gezegd nog meer tevreden over als in Nederland en Frankrijk. Het is schoon, er zijn aardig wat apparaten en het is heel erg nieuw (ik geloof twee jaar oud). High-tech dingen en je kunt je gewichten veel nauwkeuriger bepalen, wat erg goed is voor Leonietje die meestal overal pijn heeft. We gaan ervoor!
Na het sporten ben ik gaan douchen en chillen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 82516

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: