Melige koffiebreak - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Melige koffiebreak - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Melige koffiebreak

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Gemotiveerd werd ik wakker om 7u. Ik heb geweldig geslapen! Natuurlijk werd ik een paar keer wakker, maar als ik de berichtjes teruglas van mijn klasgenoten, heb ik blijkbaar een feestje van Erasmus-studenten gemist in het andere deel van het gebouw. Ik heb er helemaal niets van meegekregen en voel me vol energie. Ik ben even naar de sportschool gegaan en Gilsun kwam me vergezellen halverwege – hij werd wat later wakker.
Thuis heb ik even gedoucht, ontbeten, me klaargemaakt en om 9:30 gingen Marry, Gilsun en ik naar de stad. Marry en ik gingen naar het kantoor van Yilmaz om boeken uit te zoeken voor de readings van de Islam-klas. Hij was volgens mij blij ons te helpen en ik heb 3 interessante boeken gevonden. Ik moet eerst het boek lezen voor volgende week maandag, want anders wordt het te veel. Dan zal ik er een ophalen van die ik vandaag heb uitgekozen. ‘One of Us’ is een van de boeken (het boek van de film 22 juli), maar het is meer psychologisch dan historisch, dus het kan interessant zijn, maar te ‘makkelijk’ voor mij zou ik zeggen. Ik wil er wat van leren, dus ik heb wat lastigere boeken gekozen.
Hierna gingen Marry en ik naar de Coffee Library om een koffie te scoren voordat de minorities les zou beginnen om 11:30, en daar zijn we bij Marijke gaan zitten die er al aan de studie zat.
Bij de Minorities les stond Agnese met Gilsun op ons te wachten en in de les hebben we vooral de presentaties besproken. Ik ga samen met een ander Nederlands meisje en Gilsun een presentatie geven over iets van nationalisme in Moravia als het goed is, maar ik weet het eerlijk gezegd niet precies. Ik hoorde dat we extra punten zouden krijgen voor een presentatie en ik hoorde ‘nationalistisch’ en ‘Moravia’, dus dat was goed genoeg voor mij: ik had mijn hand al in de lucht voordat ik het wist.
Na de les zijn Marry, Gilsun en ik wederom naar de Coffee Library gegaan (dit keer voor lunch) en hadden we gelukkig tijd voordat de volgende les zou starten in 15 minuten. Even snel eten voor 2eu en weer verder!
Eurocompetence was productief vandaag. Maar “productief” betekent niet hetzelfde als “interessant”, aangezien ik alles al had behandeld tijdens mijn European Studies studie met het vak ‘project management’. Het ging eigenlijk over hoe je een project in elkaar zet. Volgens mij heeft niemand uit mijn klas daar nog echt een vak over gehad, maar het was allemaal common sense. We moesten dus een project opzetten. Na de basisinformatie kregen we in 2 groepen een groot vel om een mindmap te maken van een project dat wij zouden willen doen en mijn groep kwam met het idee om een ‘promotie’-film te maken over Olomouc voor studenten, zodat ze kunnen weten wat ze kunnen verwachten. Misschien dat het op de Euroculture-website terecht komt, zodat iedereen er wat aan heeft? Het zijn nog ‘rauwe ideeën’, maar het begin is er.
Na de les heeft Hana een formulier voor school getekend, zodat ik hem gelijk op kon sturen zodra ik in de bibliotheek zou zijn. Maar eerst besloten er een paar naar een café te gaan voor cake en koffie, want het was inmiddels alweer 17u en niemand wil naar huis om te koken. Omdat Marry en ik het idee hadden om naar de bibliotheek te gaan na de les, gingen we mee en sleepten we Marijke en Gilsun daarna mee naar de bibliotheek. Ik genoot van een gemberthee en we hebben hier aardig wat gelachen. Gilsun wist bijvoorbeeld helemaal niet meer dat we een tekst moesten lezen voor 20h vanavond en een opdracht moesten opsturen, en dus had hij nog maar twee uur nadat we uit het café kwamen, hahah! Ik denk dat we gewoon enorm melig waren geworden.
Met zijn allen hebben we een tafel bemachtigd, wat toevallig precies dezelfde was als waar ik vorige week met Marijke en Annelot zat, en hier hebben we wat werk geleverd. Ik heb gelijk mijn document gemaild naar Frankrijk, waarna ik begon met het eerste hoofdstuk van mijn boek voor de Islam-presentatie maandag. Het is een erg interessant boek! Het heet “Christianity in Jerusalem – The Question of the Holy Sites in Early Ottoman Times”.
Rond 20h vertrokken we uit de bibliotheek en thuis ontdekte ik dat er een Franse party gaande was. Ik heb zelf gegeten, wat dingetjes uitgezocht op mijn computer en ik ben lekker gaan slapen. Toen ik de Fransen nog steeds hoorde toen ik wilde slapen, heb ik even een berichtje gestuurd naar mijn buurmeisje, waarna ze gelijk zachter deden. Mijn buren zijn top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 82480

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: