Library Day - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Library Day - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Library Day

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend had ik om 8u met Gilsun afgesproken en samen zijn we naar de sportschool gegaan. Hierna heb ik snel gedoucht, ontbeten en om 10:05 heb ik de tram naar school genomen. Ik ging bij Hana’s office langs voor een andere handtekening en stempel voor school en Gilsun was ook onderweg om me te vergezellen in een café. Omdat hij wat later kwam, had ik even tijd om een stukje in het park in het centrum te lopen en een foto proberen te scoren voor mijn visual culture-opdracht: een foto van de stad dat voor mij ‘Olomouc’ schreeuwt. Ik dacht aan de UNESCO-zuil en aan de stadspoort. Het is niet erg origineel, dus misschien kom ik aankomend weekend met wat originelers. Ik nam een ‘shortcut’ en kwam weer bij de bibliotheek uit. Nu weet ik het goede poortje!
Ik sprak bij Republiky af met Gilsun en we gingen naar Long Story Short, omdat ik op internet een ‘black latte’ had gevonden en die moesten we natuurlijk uitproberen. Het was ook een glutenvrije en melkvrije tent, dus dat was allemaal een pre. Wat een toffe tent was dit! We waren helemaal verbaasd van de mogelijkheden. In de zomer is er een buitenterras met een parkje, en de kaart was goed! Gilsun ging gelijk zoeken of de hostels hier betaalbaar zijn in plaats van de kamers die we in Neredin hebben, haha. Helaas was dit niet het geval. De black latte was lekker! Maar we hebben hem ons eigen gemaakt door er een extra shot espresso in te doen voor 15 kronen en nu was het perfect. Het smaakte een beetje naar trekdrop! Marry kwam ons vergezellen en we hebben het met zijn drieën over Koreaanse series en films gehad. Ik wil er wat meer van zien!
We besloten gelijk wat lunch te bestellen (EINDELIJK KIP), waarna Gilsun en ik naar de bibliotheek gingen en Marry les had. Hier heb ik veel gelezen voor mijn presentatie maandag.
Om 15u hadden we met Marijke en Annelot afgesproken om een koffie te halen, omdat ik inmiddels in slaap viel van al het lezen en hier heb ik wat verder gewerkt aan mijn powerpointpresentatie, terwijl zij overlegden om morgen te gaan skieën. Ik ben benieuwd hoe veel ervan terecht komt.
Hierna zijn we nog teruggegaan naar de bibliotheek tot zo’n 18h30 en heb ik nu meer dan de helft van mijn boek voorbereid. Het gaat top (al zeg ik het zelf)! Ook heb ik wat andere pagina’s geprint voor mijn Tsjechische les. Ik kan eindelijk ook goed printen dus, haha -ook niet geheel onbelangrijk.
Ik moest nu wel naar huis, want mijn laptop was leeg en ik had geen oplader bij me. Ik had al gegokt dat het ongeveer nu wel klaar zou zijn.
Thuis ben ik een Koreaanse serie begonnen die ik vroeger had gekeken met Hakvoort en waar ik nu dus weer aan dacht. Superleuk! Maar natuurlijk kan ik niet te lang stil zitten en ‘niks’ doen, dus halverwege heb ik weer een hoofdstuk gelezen van een ander boek. Toen ik wilde gaan slapen, besloot mijn Franse buurmeisje in de badkamer te gaan bellen, wat lijkt alsof ze in mijn kamer stond. Hmm,,,, niet heel chill, maar over het algemeen ben ik erg blij met ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 82451

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: