Boekpresentatie - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Boekpresentatie - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Boekpresentatie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend kwam ik wederom erg moeilijk mijn bed uit, maar uiteindelijk heb ik mezelf weer naar de sportschool gesleept. Ik heb bar slecht geslapen. Vlak voordat ik ging slapen had ik te veel goede ideeën in mijn hoofd voor mijn MA-thesis, en eigenlijk had ik ze op moeten schrijven, maar ik vond 22:45 toch wel een mooie tijd om te gaan slapen. Daar bovenop komt ook nog het feit dat iedereen het leuk vind om te gillen in dit gebouw, binnen en buiten, en aangezien ik op de eerste verdieping zit, krijg ik alles mee.
In de sportschool merkte ik dat mijn heup weer verschrikkelijk vast zat en dus kon ik niet meer doen dan rollen en strekken.
Hierna heb ik nog een stuk van een artikel voor minorities gelezen, waarna ik nog een ochtenddutje heb gedaan, want ik was echt te moe om verder te lezen. Nadat ik mijn presentatie nog eens door had gelezen en snel had geluncht, rende ik weer naar de tram (ik moet daar echt mee ophouden!!) en had hem echt net gehaald.
Om 13u hadden we met de klas afgesproken in Cafe M om ons project voor Eurocompetence voor te bereiden. Ik nam het verkeerde straatje en was dus wat later, maar dat maakte niet uit, want ze praatten eerst nog een half uur over hun weekend. Uiteindelijk kwamen we ter zake en hebben we besloten een filmpje te maken voor de Palacky universiteit in Olomouc en gaan we mensen interviewen wat de stad en universiteit voor hen en voor elkaar betekenen. We willen het zo simpel mogelijk maken, want we willen allemaal meer focussen op onze IP-papers. Hopelijk komen we met dit voorstel weg!
Om 14:45 ging ik naar het kantoor van Yilmaz om over de boeken te praten die ik heb gestuurd als voorstel. Hij vertelde me dat de auteur van een bepaald boek echt een giller was en hij vond het erg knap dat ik dat boek had gevonden (helaas precies over de Knights Templars, dus dat is balen). Maar de rest zal ik nog een keer naar hem sturen, want hij heeft mijn mailtje niet gehad. In de tussentijd ga ik denk binnenkort weer beginnen met lezen in een ander boek, zodat ik lekker op tijd klaar ben met deze opdrachten.
Om 15u liep ik met hem mee naar het lokaal waar we les hadden en zette ik mijn presentatie alvast klaar, terwijl we wachtten op de rest van de klas (ze waren wat later, omdat de salade van Marijke niet op tijd kwam, maar de leraar vond het geen probleem, hij maakte er alleen grapjes over, haha). Mijn presentatie ging goed! Hij vertelde me dat het een ‘very good’ presentatie was, met een paar opmerkingen over de argumentatie, maar dit was een leerles voor de rest van de klas, dus het was voor mij geen probleem. Volgens mij ging het er vooral om dat ik liet zien dat ik het hele boek echt heb gelezen. Het feit dat ik hem vertelde dat ik het echt een enorm interessant boek vond, hielp natuurlijk ook wel – en er is geen woord over gelogen!
Hierna vertelde hij nog een uur verder en liepen de meiden naar de Tsjechische klas (want de twee jongens van de klas hebben die les niet gekozen). Hier hebben we weer een productieve les gehad. Helaas vind ik persoonlijk dat we niet snel genoeg gaan, want we behandelen de basisdingen nu al drie weken (2 lessen per week) en de helft weet het nu nog niet. Maargoed, datn hoef ik me in ieder geval niet druk te maken om deze les.
Halverwege de les werd ik zo verschrikkelijk moe, maar helaas moesten Lucile, Marijke en ik nog naar de Billa voor wat groenten, dus hierna zijn we naar huis gegaan. In de tram kwamen we Annelot en Marry tegen die een patatje waren wezen halen; hoe toevallig!
Thuis aangekomen, heb ik de tekst voor minorities afgelezen en was ik van plan om vroeg te gaan slapen. Helaas ging dat niet werken. Mijn buren hadden weer een groep Fransen over de vloer voor een dinerparty en wederom vond iedereen het weer leuk om te gillen waar je maar kan gillen. Ik heb dus weer erg slecht geslapen, maar ik moet wel zeggen dat ik eerst heb genoten van een aflevering van de Koreaanse serie op Netflix – dat had ik dubbel en dwars verdiend!

  • 08 Maart 2019 - 07:27

    Williams:

    Nice one..Books can be understood only those who wants to do it.And if someone understands it then they are too lucky.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 82485

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: