Projectmoeilijkheden - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Projectmoeilijkheden - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Projectmoeilijkheden

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Februari 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaag wachtte ik heerlijk in het zonnetje voor ons gebouw op Gilsun, om samen naar de sportschool te gaan. Ik heb wederom alleen gestretcht om verdere blessures te voorkomen. Hierna heb ik snel gedoucht en ontbeten en moest ik weer richting school, want om 9:45 hadden we Visual Culture. In de tram kwam Annelot ineens met de mededeling dat sommigen het filmproject toch niet zo leuk vinden om te doen, dus spraken we af om 14u die middag een spoedmeeting te houden.
Visual Culture was tof. Wat een opening van een les! Het ging over terroristenaanvallen op cultureel erfgoed (en laat dit nu net een onderdeel van mijn MA-thesis zijn qua idee), dus ik vond het enorm interessant. Het ging over het maken van images en standbeelden van religies door de jaren heen (dat het vroeger niet mocht van de bijbel en dat het uiteindelijk toch wel is gedaan). Na de les ben ik naar de leraar gegaan en vertelde ik hem dat dit deels mijn MA-thesis idee was en natuurlijk was hij enthousiast. Ik vroeg hem om boeken en referenties en hij zal voor me gaan kijken.
Na de les ben ik met Gilsun naar de Coffee Library gegaan voor een ‘espresso lungo’ en hebben we even gezellig wat gekletst. Ik denk dat hij misschien wel mijn beste vriend is hier. Marry is ook tof, het gaat nek-aan-nek denk ik! Ik ging snel verder naar de bibliotheek om onderzoek te doen naar mijn IP-paper idee. Ik had alleen het idee van gestolen cultureel erfgoed, maar moest dus nog het nodige opzoeken. Ik lunchte met mijn laptop bij een cafeetje in de buurt met een gerecht voor 75 kronen, dus dat was goed voor mij! Hier heb ik verder gezocht en heb ik lijsten van UNESCO gevonden met cultureel erfgoed dat terug is gegeven aan landen, en een paar organisaties en conferenties die zijn gehouden. Een concrete focus had ik dus nog niet echt gevonden.
Om 14h ben ik naar de Coffee Library gegaan, waar we met de klas het project hebben besproken. Hier kwamen we tot de conclusie dat we nu een vlog-stijl video over Olomouc gaan maken, zodat wij later ook een leuke video hebben om te bewaren. Lucile is het er niet echt mee eens en wil wat diepers maken en ook ik weet niet of de lerares hier erg blij mee is, maar op dit moment vind ik het allemaal wel prima. Ik vind het ook leuk om dit te maken en zo kunnen we ons meer focussen op alle rapporten en andere opdrachten die we moeten doen.
Om 15u hadden we Tsjechische les en we hadden moeten leren, maar door de IP heb ik daar geen tijd voor genomen en toen we in de les waren, zei de lerares: ‘ik hoop dat jullie goed hebben geleerd. Boeken dicht, er komt nu een toets’. Haha, whoops! Gelukkig vind ik sowieso dat we veel te langzaam gaan met de lesstof, dus de test ging me enorm gemakkelijk af. Ik denk dat ik de eerste was die klaar was zelfs.
We liepen gelijk door naar Methodology in het hoofdgebouw en hier bleven we helaas zitten tot 19h15 – de les liep een heel uur uit, omdat we allemaal onze voorstellen bespraken met de leraar en een sociologist. Mijn idee was inderdaad wat vaag nog, en omdat de leraren er niet veel vanaf weten (ook al noemt die ene zichzelf een historicus), zal de leraar contact opnemen met Karel (een leraar op school die archeologist is), zodat we het samen kunnen bespreken. Hij heeft blijkbaar te maken met cultureel erfgoed in Syrie en Iraq, dus ik ben benieuwd wat die te vertellen heeft!
Na de les zijn we naar huis gegaan en heb ik eindelijk gekookt. Soortement dan. Een zalm! Het was erg lekker en volgens mij was het twee keer zo goedkoop als kip hier, dus dat visje zal vaker rondzwemmen hier. Verder heb ik in de avond mijn ideeen voor het cultureel erfgoed rapport opgeschreven en overzichtelijk gemaakt, de financien gedaan en heb ik dit verhaal geschreven. Het is nu 22:30. Ik denk dat het wel weer tijd is om te gaan slapen. Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 82464

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: