Handige dingetjes regelen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Handige dingetjes regelen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Handige dingetjes regelen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen werd ik wakker met het bericht dat de Boetzelaer afgebrand is; ik werd door Robert geïnformeerd. Daarna ben ik een keer alleen naar de sportschool gegaan, en dat beviel ook wel weer prima. Het gaat echt zo’n verschrikkelijk stuk beter met mijn heup! Nu heb ik alleen nog last van mijn oog die niet echt beter wil worden, maar de roodheid is wat minder gelukkig. Ook ben ik erg blij met mijn oogdruppels, want ik gebruik ze vaak en denk dat het ook helpt tegen de hoofdpijn - maar het helpt volgens mij niet altijd. Toen ik uit de kleedkamer kwam, kwam ik precies Marry tegen, die toch wel besloot om naar de sportschool te gaan en ze was precies de weg kwijt, dus kon ik haar de sportschool laten zien. Ik ging zelf naar huis voor een ontbijtje en ben wat gaan werken aan het onderwerp voor mijn IP – wat totaal nog niet gefocust is. Ik heb met ma geskypt en dat was erg gezellig. We genoten allebei van een kopje koffie – zij met een lekkere koffie in de hand en ik met een smerige, maargoed, haha.
Om 12u ging ik met Marry naar Globus en hierna heb ik thuis even geluncht, waarna we samen naar de bibliotheek gingen, nadat we onze huur hadden betaald in Neredin2. Omdat we allebei graag een koffie wilden, besloten we een koffie ‘to-go’ te halen bij een cafe waar we altijd al heen wilden ‘Jak Lusk’ en we liepen mijn favoriete route door het parkje en namen een shortcut naar de bibliotheek. Hier heb ik onderzoek gedaan naar cultureel erfgoed in Centraal Europa en zou ik willen focussen op Tsjechoslowakije en hoe het cultureel erfgoed nu is verspreid tussen Tsjechië en Slowakije individueel gezien, met Praag nu deel van Tsjechie en niet meer van Slowakije, maar ik moet dit dinsdag even met de lerares bespreken, want die denkt nog steeds dat ik twee boeken ga lezen en reviews ga schrijven… maar dit lijkt me momenteel leuker om te onderzoeken. Verder ben ik begonnen in een nieuw boek voor de Islam-les. Deze heb ik zelf uitgekozen en gaat over de Hagia Sophia en de Islam architectuur in het Byzantijnse rijk.
Om 18:45 hield ik het voor gezien in de bibliotheek en toen ik thuis was heb ik snel een broccoli in de pan gegooid en alles klaargemaakt in mijn kamer om te Skypen met Maxime! Het was alweer veel te lang geleden dat ik haar echt had gesproken, dus een uur verder waren we veel informatie rijker en hebben we veel lol gehad.
In de avond heb ik de nodige dingetjes gedaan: de financiën, mijn Q&A-boekje bijgewerkt, en wat geschreven met All Time Low muziek op. Top! Het is nu 22h en ga aanstalten maken om naar bed te gaan. Mijn hoofd-/oogpijn begint de afgelopen dagen weer op te zetten. Ik hoop echt niet dat ik er meer last van ga krijgen.
PS; Mijn plant Lilly begint al aardig hard te groeien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 82505

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: