Marry day - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Marry day - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Marry day

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen stonden Marry en ik stipt op de openingstijd van de sportschool in Baluo: acht uur. Het ging weer goed dacht ik, maar aan het einde voelde ik dat mijn spieren weer pijn begonnen te doen. We rondden het af en spraken af snel te douchen, want we zouden met Annelot gaan ontbijten bij Jak Lusk café.
Om half elf zaten we aan de cappuccino en had ik een acai bowl besteld. Hier is het drie euro, maar in Nederland zou dit minimaal negen euro kosten. We nemen het ervan! Hierna zijn we naar de bibliotheek gegaan en hebben we ons goed gefocust op ons huiswerk. Ik ben verder gegaan met mijn Islam-boek3 en omdat we om 14u wel echt honger hadden, besloten Marry en ik naar Bistro Krava om de hoek te gaan voor een lunch. Ik had weer de gegrilde groenten en zij had het dagmenu. Dit keer hadden ze taart zonder gluten en melk en kon ik dus meegenieten van een dessert met koffie.
Hierna zijn we teruggegaan naar de bibliotheek, maar dit keer gingen we naar de 24h-afdeling, want de echte bieb zou 16u sluiten. We hadden een soort eigen kamer tot onze beschikking en hier hebben we verder gelezen tot 18u. We mochten blijkbaar alleen op het uur eruit en we hadden geen idee hoe dit moest. We hebben onze pasjes uiteindelijk maar gewoon uitgescand en toen we de deur uit wilden lopen, merkten we dat die op slot was. Na een conversatie met een man die alleen Tsjechisch spreekt en wij ‘ne czesky’ zeiden, deed hij de deur open, maar volgens mij bedoelde hij dat we van tevoren moesten laten weten dat we eruit wilden of iets dergelijks. We liepen naar de metro en thuis heb ik nog wat verder gelezen en mijn was opgevouwen: ik was af en toe een paar dingetjes en hang het in mijn kamer, zodat ik de wasmachine niet hoef te gebruiken en het voor mijn pols minimale inzet is. Top plan. Ook heb ik veel met Camilla en Arianna gepraat via audio’s op whatsapp. We missen elkaar allemaal!
Annelot, Marijke en Marry zouden naar de bioscoop gaan, en op het laatste moment besloot ik ook mee te gaan naar ‘Escape Room’. We liepen de shortcut naar Globus, waar de ‘Cine Star’ bioscoop zat. Ik kocht een kaartje (zij hadden hem al) en we gingen naar zaal4. Wat een verschrikkelijk kleine zaal was dat! De film was in het Engels met Tsjechische ondertiteling. Af en toe herkenden we woordjes van onze Tsjechische les! De film was prima. Je kunt natuurlijk niet veel verwachten van een horror-soort film, maar ik vond het best creatief!
We liepen met zijn vieren weer terug en om 12u was het bedtijd voor Leonie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 83786

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: