Ice hockey Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ice hockey Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ice hockey Olomouc

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend ontmoette ik Gilsun op de sportschool en heb ik alleen stretches gedaan, want ik heb weer erg last van mijn heup – ik heb daarom ook vannacht mijn gordel weer om gedaan, maar heb hier helaas geen baat bij gehad.
Na het stretchen heb ik met Anthony geskypt en ben ik verder gaan lezen aan mijn Islam-boek. Ik wil zo veel mogelijk boeken uitlezen voordat Marloesje komt, zodat ik me daarna kan focussen op de rapporten die ik moet schrijven. Ik denk ook steeds meer aan mei/juni en vind het leuk om terug naar Nederland te komen in de lente-/zomertijd. Marry gaat tot nu toe in mei hier leren en in juni naar haar vriend. Gilsun gaat naar Korea. Marijke gaat reizen en vrienden ontmoeten. Annelot gaat ook vrienden ontmoeten en in juni terug naar Nederland. Van Leri weet ik het nog niet. Ik denk dus dat het een strak plan is om het Eurovisiesongfestival thuis te kijken dit jaar!
De gehele middag heb ik gelezen en ondertussen maakte ik plannen met Annelot om naar een ijshockeywedstrijd te gaan om 17u.
Om 16:23 spraken we buiten af en uiteindelijk zijn we met Gilsun, Marry, Annelot en Marejke gegaan. In de tram zagen we al een paar rode sjaals voorbij komen, en ook op straat liepen er steeds meer mensen met rode accessoires naarmate we dichterbij het stadion kwamen. We kochten tickets voor 160czk, de rest kocht bier en we gingen op onze plek zitten. Wat een sfeer! Het was een oude loods zou je kunnen zeggen, maar zekerweten met de sfeer van een concert/voetbalwedstrijd. De mascotte van een soort kip kwam voorbij en toen kwamen de spelers. Er waren veel toeschouwers, en dus werd er luid gejuigd. Ook door ons natuurlijk. Ik denk dat het Moravia tegen Bohemia was, dus het was een soort Ajax-Feyenoord gekkigheid. “MORA…MORA…!!” werd er geroepen. En: “Ol-o-mouc”! Het waren drie wedstrijden van 20 minuten met pauzes van zo’n 18 minuten. De wedstrijden werden onderbroken door 2 pauzes om sneeuw te scheppen. Ik vond het helemaal leuk. Nu snap ik dat dit de favoriete sport is van Framing Hanley! Ik hield altijd al van het spelen van airhockey, maar dit is echt een hele toffe sport om te kijken. Het zijn korte, intense wedstrijden en ze beuken alsof ze rugby doen. Er braken zelfs een paar hockeysticks! Het is zeker een aanrader! Het seizoen is bijna voorbij en Olomouc heeft uiteindelijk gewonnen met 3-2, oftewel “tri – dva”.
Na de wedstrijd (19:30) gingen we weer naar huis en in de tram werd er nog wat nagezongen door de fans.
Toen ik net thuis was, belde pa en hierna heb ik wat Netflix gekeken. Omdat ik aardig moe was en mijn spieren niet helemaal meewerken vandaag, ben ik vroeg gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 82534

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: