Weer afgekeurd - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Weer afgekeurd - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Weer afgekeurd

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vannacht heb ik natuurlijk weer erg slecht geslapen, want mijn buren kwamen om 1u ’s nachts lachend binnen… Pffff ik vind zo’n studentenhuis toch niet zo’n top plan als je een master aan het doen bent. Trouwens, er lag natuurlijk wel een hele plas onder mijn shirt in de badkamer haha maar ik had er vannacht een handdoek onder gelegd.
De metal muziek ging door bij de sportschool vandaag, wat ik niet erg vond!
Thuis was ik weer erg misselijk en heb dus geprobeerd me te focussen op school, maar het ging niet erg vlot. Om 11:30 hadden we minorities en ben ik dus met Gilsun naar school gegaan en zagen we Marry in het lokaal. We hadden deze keer een gastlecture van een Poolse leraar die vertelde over de rol van de kerk in Polen, kijkend naar de politieke invloed. Na de les stelde ik aan de lerares voor een research paper te schrijven en ik moet volgende week met een research proposal komen. Het wordt steeds drukker, zeg!!
Hierna hadden we gelijk Eurocompetence en hier zouden we onze research proposal van de sportdag bespreken. Helaas werd het niet goedgekeurd, omdat het niet cultureel genoeg was. Ze vonden het film-idee zelfs beter! We gingen dus weer brainstormen en kwamen uiteindelijk uit op twee opties: een open dag organiseren voor Euroculture en een Europadag organiseren op een Tsjechische high-school. Ik ben persoonlijk voor de open dag, want ik zie geen potentie in de tweede optie. Donderdag gaan we de opties weer bespreken met de klas.
Na de (uitlopende) les had ik zo’n verschrikkelijke honger, omdat ik in de ochtend zo misselijk was. Marry en Gilsun hielden het ook niet uit (we hadden al vanaf 11:30 continu les tot en met 15h!) en we gingen dus wat eten zoeken.
We kwamen weer uit bij Bistra Krava en ik had weer de gegrilde groenten met dit keer een cappuccino. Hierna gingen we naar de bibliotheek en hier kon ik me niet zo goed concentreren, maar heb maar een hoofdstukje afgemaakt van mijn boek.
Om 19h ben ik naar huis gegaan en heb ik verder gewerkt. Toen ik thuis kwam, stonden mijn buren crêpes te maken en kwam ondertussen de gehele Franse bevolking in mijn keuken praten, wat me erg irriteerde. Ik kon me totaal niet focussen, kon niet tot een concreet punt komen voor mijn IP of minorities research paper, en heb om 21h maar Netflix opgezet. Hopelijk gaat het morgen beter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 82509

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: