Happy International Woman’s Day! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Happy International Woman’s Day! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Happy International Woman’s Day!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend ben ik naar de sportschool gegaan en dat ging redelijk goed. Even gedoucht, wat gelezen, ontbeten en om half elf besloot ik naar de bieb te gaan om te kijken of mijn USB-stick nog in de computer zat. Ik liep snel naar de computer van gister, waar precies een jongen achter zat, terwijl de andere computers vrij waren, haha, maar helaas zat ie er niet meer in. Ik ging hoopvol naar de receptie en terwijl ik zei dat ik mijn USB had laten zitten gister, zag ik hem achter haar liggen. Yes!
Dolgelukkig ben ik naar de Green Bar gelopen, want ik had inmiddels best honger en besloot dat een vroege lunch welverdiend was. Ik heb dit keer een take-away gedaan en heb mijn bakje gevuld met allerlei verschillende gerechten – buffet-style. Ik besloot buiten bij de fontein (die nooit aanstaat) mijn lunch te eten, maar ik vond dat ik eigenlijk nu wel weer wat aan school kon doen, dus ik heb het meegenomen naar de bieb en heb in de eetruimte gegeten en ondertussen de tekst van nationalism verder gelezen. Hierna verhuisde ik naar de echte bieb, heb het afgelezen en moest wat voor de verzekering regelen.
Om 14:30 ben ik een cappuccino gaan halen in de Coffee Library en de jongen achter de balie zei nerveus “Happy International Woman’s Day!” en ik kreeg een mooi hartje op mijn cappuccino, aww. In dit café heb ik een begin gemaakt aan een outline voor mijn Islam-boek die ik al uit heb (ik loop minimaal 1 boek voor op de rest van de klas!).
Pardon mensen, maar vandaag had ik de hele dag honger (het gaat door mijn misselijkheid enorm heen en weer: honger, enorm misselijk, honger, enorm misselijk), en als je glutenvrij en melkvrij moet leven, kan het nogal lastig zijn soms en om het safe en goedkoop te spelen ben ik weer naar Bistra Krava gegaan voor mijn gewoonlijke lunch voor 75czk (met gratis water). Hier heb ik mijn outline afgemaakt en trots liep ik naar buiten om de tram te pakken. Vandaag was het eigenlijk ook nog redelijk weer; iets kouder dan gister, maar volop zon. Toen ik zag dat de deur openstond van de kerk waar we altijd langslopen op Namesti Republiki (ik typ het waarschijnlijk verkeerd), ben ik naar binnen gegaan. Hier was een kerkdienst bezig voor zo’n vijftien mensen en ben maar weer naar buiten gegaan. Het was wel in het Engels hoorde ik! De binnenkant was overladen met fresco’s en beelden met gouden details – niet helemaal mijn style. De buitenkant vond ik een stuk aantrekkelijker.
Ik liep naar de tramhalte en heb een stop gemaakt bij Globus om mijn weekendboodschapjes te halen, a.k.a. kokosnoot en fruit (en wat kip, crackers, chocolade en yoghurt).
Thuis heb ik het verzekeringspapier afgemaakt en zag dat de beurs van Frankrijk binnen is. Yay, al het moeilijke werk is niet voor niets geweest! Na een wasje heb ik de film ‘Inception’ gekeken en ben ik lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 82473

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: