Inspiratiebronnen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Inspiratiebronnen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Inspiratiebronnen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wat slaap ik heerlijk nu al mijn buren er niet zijn!! Ik heb het rijk alleen!
Van 8-9 ben ik naar de sportschool gegaan met Gilsun. Hierna heb ik geskypt met Anthony en kon ik rustig beginnen met mijn eigen huiswerk. Ik heb helaas weer veel voor nationalism gelezen en leek de dagindeling erg veel op gister. Ik heb tot 15L30 gelezen en toen heb ik met opa en oma gevideochat! Dat was erg gezellig. Oma zat op de trap en gaf de telefoon ook eventjes aan opa, zodat ik ze allebei even heb gezien. Zo lekker de normale dingetjes bespreken… zo weet ik dat alles goed gaat in Nederland.
Hierna moest ik er echt even uit en ben ik weer naar de stad gelopen, met een dreigende lucht boven me, maar er viel alleen wat spetters uit toen ik zo’n tien meter van Miss Sophie’s verwijderd was. Hier heb ik me toch eens heerlijk getrakteerd op dezelfde kaneelthee en had ik een plekje bemachtigd aan de andere kant van de zaal in een luxe zachte zitstoel. Dit cafe geeft me veel inspiratie op de een of andere manier. Misschien helpt het feit dat het gevestigd is in een prachtig oud gebouw met stenen bogen. Vanmorgen had ik al mailcontact met mr. Yilmaz voor de boeken voor zijn klas en dat ik ze graag zou willen verwisselen, zodat ik ze kan gebruiken voor mijn IP-paper. Ik had gewoon een ‘ja’ of ‘nee’ verwacht, maar in plaats daarvan kreeg ik lange mails terug met tips op te beginnen met mijn onderzoek. Hij gaf sites en vond het denk leuk dat ik zijn vak wil gebruiken in mijn IP-paper! Vandaar dat ik in het cafe wat meer onderzoek heb gedaan naar de dingen die hij me had toegestuurd. Ik kwam erop uit dat ik een Christenkerk wil onderzoeken in Iraq, maar ik moet nog goede bronnen vinden en het linken naar Europa en solidariteit. Maar omdat ik inmiddels trek had gekregen (het was 18:45), ging ik naar huis en besloot ik het voor gezien te houden met huiswerk voor vandaag. Ohja, het wc-bezoek in Miss Sophie’s was ook interessant: het licht deed het niet. Maar verstandige Leonie had haar mobiel meegenomen en onhandig maar toch wel handig zette ik de zaklampfunctie aan en is het toch gelukt, haha.
Thuis heb ik een heerlijke geitenkaassalade gemaakt (inspiratie van de tent van gister) en heb ik heerlijk snackend op mijn bed een film gekeken: ‘Girl on the Train’. Deze wilde ik altijd al zien, maar het is er nooit van gekomen. Het is een prima film, maar ik hoef hem niet per se nog een keer te zien. Hierna had ik ineens erg veel inspiratie om te schrijven, maar helaas heb ik dit altijd na 10en en dan is het tegelijkertijd ook bedtijd voor mij. Ik heb een aantal dingetjes opgeschreven als hobby-schrijven en ben toen lekker gaan slapen.
PS; volgens mij heb ik een nieuwe buurjongen (ik had dus toch gelijk dat we maar met zijn viertjes waren de afgelopen maand). Ik denk dat hij uit Engeland komt (YES!), want ik hoorde een geweldig accent. Binnenkort maar even gedag zeggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 82449

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: