Typische zaterdag in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Typische zaterdag in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Typische zaterdag in Olomouc

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Trouwens, het blijkt dus dat Maeva (4e semester studente die nu haar MA-thesis schrijft in Olomouc) heeft geklaagd van de week toen er weer een feest gaande was (dit keer bij mijn overburen) Omdat de deuren wagenwijd openstonden op de eerste en tweede verdieping met harde muziek en gefeest heeft ze gebeld naar de receptie en heeft mijn buurjongen een boete van 500eu gekregen. Sindsdien heb ik geen harde muziek meer gehoord – heerlijk!
Gisteravond heb ik uiteindelijk een paar films half gezien, want ik vond er geen een leuk/goed. Ik eindigde met ‘Snow White and the Huntsman’, maar na een kwartier was ik al erg moe – ik kende de film toch al, dus maakte het niet uit.
Ik was de eerste in de sportschool. Ik had gedacht dat ik semi-laat zou zijn (8:05), maar toen bedacht ik me dat in het weekend de sportschool om 8u opengaat ipv 6u, dus had ik er goed aan gedaan mijn wekker wat later te zetten vandaag.
Hierna heb ik een tekst voor nationalisme gelezen en heb ik om 15h15 met Gilsun afgesproken om naar Sophie’s café te gaan om verder te werken aan school. Hier hebben we eerst even wat gekletst en zijn daarna aan het werk gegaan. Ik heb een research proposal voor mijn minorities paper gemaakt en ik zou dus willen onderzoeken of minorities een rol spelen in het cultureel erfgoed van Tsjechië. Laten we zien of ze het goedkeurt dinsdag! Ondertussen vroeg Lucile de hele tijd of we een drankje wilden doen met haar en haar vriend die dit weekend overkwam uit Straatsburg en dus zijn Gilsun en ik om 19h naar een bar gelopen waar Lucile en Albert al zaten. Het was een rock/punk-bar. Het zou helemaal mijn ding zijn geweest, maar ik merk dat ik toch wel wat anders ben (geworden?). Het was even gezellig en ben tot half 9 gebleven. Marejke was halverwege ook nog gekomen.
Thuis heb ik heerlijk een film gekeken (en eindelijk weer een interessante): “Gods of Egypt”.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 83759

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: