Euroculture drankje - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Euroculture drankje - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Euroculture drankje

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 Maart 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Jahoor, Marry en ik waren weer om 7:30 in de sportschool te vinden. Marry was van plan in de sportschool te douchen voor de eerste keer (omdat het licht in haar badkamer het niet doet en niemand het maakt) en toen we klaar waren met de workout, was er precies een schoonmaakster!! Wat een toeval, we hebben nog nooit iemand de douches zien schoonmaken in de kleedkamer. Maargoed, ik bood natuurlijk aan dat ze gebruik kon maken van mijn douche, maar toen ze thuis was, appte ze me gelukkig dat haar licht was gemaakt. Thuis heb ik nog wat in mijn Islam-boek gelezen. Helaas gaat het totaal niet snel, want momenteel ben ik over de tactiek van Saddam aan het lezen, wat nogal een uitdaging is. Maargoed, het is interessant en ik denk dat het me helpt met mijn IP-paper, dus ik vind het goed. Ik sloeg de koffie bij Coffee Library over vandaag en ben er alleen heengelopen om Marry en Gilsun op te halen om naar de klas te gaan. Ik was met mijn buurmeisje Alix naar Namesti Republiky gegaan.
Voor de les vroegen Marry en ik of onze boeken goedgekeurd konden worden voor minorities, maar natuurlijk werd het afgekeurd, zoals ik al had gedacht; het heeft te weinig met Europa te maken als ik over ‘arabic nationalism’ ga lezen. Ik mag wel ‘Imagined Communities’ lezen, die Gilsun en Marry ook moeten lezen. Toen ik haar mijn andere optie liet zien, was die te oud en dus waarschijnlijk lastig te lezen. Toen ik haar vertelde dat ik last heb met lezen voor mijn ogen, begreep ze het gelukkig gelijk en vertelde ze me meteen dat het goed is als ik alleen Imagined Communities lees en er een groter rapport van maak. Toen viel er een enorme last van mijn schouders. De les ging verder over de Duitse minority in Czechoslowakije.
Na de les gingen Marry en Gilsun uit eten, maar ik ging eigenlijk graag weer naar huis, even op mezelf zijn. Dit weekend is druk zat geweest! Hier heb ik gekookt en ondertussen met ma gevideochat, want die was vandaag vrij. Ook moest ik Camilla met wat Nederlandse jongensproblemen helpen, haha. Dat gaf me allemaal vrij weinig tijd om uiteindelijk mijn boek veel verder te lezen dan een paar pagina’s. Gelukkig maak ik er gelijk een goede samenvatting van, dus het gaat prima zo.
Om 17u moest ik op school zijn, maar ik moet zeggen dat ik vijf minuutjes te laat was, want de trams zeiden dat ze niet zouden gaan en uiteindelijk gingen ze onregelmatig. Maar erg was het niet, want het was een mid-term bespreking met Hana en Antoni over ‘Euroculture in Olomouc’: echt super goed dat we een bespreking hadden, want dit hadden we niet in Straatsburg, terwijl daar veel klachten waren van medestudenten. Onder het genot van een theetje hebben we wat over de school, lessen en organisatie gepraat. Marejke kwam met een goed idee dat we graag een graduation ceremony voor met zijn allen willen hebben, maar dit zal lastig te organiseren zijn…. (ze gaan er wel naar kijken).
Hierna haalden sommigen kebab en pizza en zijn we naar PlanB gegaan, omdat we hier de 4e semester studenten en wat leraren zouden ontmoeten. Gilsun was de enige die ‘ja’ zei tegen de kebabverkoopster toen ze vroeg of hij knoflook wilde. Bleek later dat iedereen ‘nee’ had gezegd omdat het blijkbaar extreem sterkte knoflook was, hahah, en dus baalde die enorm en vond ie zichzelf enorm stinken. Een kauwgompje van Leonie en weer verder! Bij PlanB hebben we gezellig gekletst en ben ik tot zo’n half 9 gebleven, terwijl de rest nog bleef. Ik heb veel met Gilsun, Marry, Hana (coordinator uit Tsjechië) en Yasir (Islam leraar uit Turkije) gepraat. Ik vertelde hem dat ik vaak naar Turkije ben gegaan en hij was erg geïnteresseerd waarom mijn ouders mij naar Turkije meenamen voor vakantie. Ik heb gezegd dat het vooral kwam door het culturele aspect en dat ik persoonlijk erg van de muziek, cultuur en het eten houd. Hij vond het volgens mij wel gaaf dat ik oprecht was en niet alleen toeristische elementen aangaf en aspendos deed het natuurlijk ook goed. Onderling met Marry, Gilsun, Marejke en Annelot spraken we af het paasweekend een auto te huren om naar Budapest te gaan. We moeten het nog met Leri en Lucile checken, maar voor nu is dit het idee!
Ik rende naar de tram en hoefde gelukkig niet lang te wachten. Om 21h was ik thuis en heb ik dit verhaalte geschreven, gerelaxt en ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 82459

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: