De goede student uithangen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu De goede student uithangen - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

De goede student uithangen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Heerlijk zo in een studentenflat wonen... gisteravond vonden twee meiden het leuk om om 22h30 opera te zingen... Nu ben ik natuurlijk ook niet te beroerd om daar gelijk tegenin te gaan -het is tenslotte een studentenflat en ik gun de Erasmus-studenten ook plezier- maar toen ze om 2:20 in de nacht wederom opera zongen voor mijn raam vond ik het niet zo grappig meer. Gelukkig kan ik mijn oordopjes dan indoen die het geluid een beetje dempen, maar ik ben er niet helemaal van gediend als dit iedere avond gaat gebeuren. Vanochtend ben ik weer om 7u naar de sportschool gegaan met Marry, en het ging weer goed!!
Daarna ben ik gaan ontbijten en moest ik toch wel een beetje opschieten, want om 9:45 had ik visual culture, waar we het over communistische propaganda hadden.
Na de les ben ik naar huis gegaan en heb ik nog wat gelezen voor nationalisme en na mijn lunch ben ik weer naar de stad gegaan voor feedback van mijn research proposal. Het zou van 13-15 zijn, maar toen ik om 14h in de tram zat, hoorde ik van de rest dat de leraren al weggingen en toen ik de hoek om liep, zag ik ze nog net lopen. Gelukkig kon ik nog feedback van ze krijgen - midden op de weg haha, maar het eerste dat ze zeiden was dat ze erg tevreden waren met mijn goede werk; zo die is in de pocket! Ik kreeg 2 dingetjes mee om te veranderen in mijn tekst, maar de rest was dus erg goed!
Lucile stond op het hoekje van Konvikt me op te wachten en samen liepen we naar een bankje bij Namesti Republiky om even te kletsen voor de Tsjechische les van 15h. Hier kregen we toets3 terug en ook daar kreeg ik goede feedback: een smiley! Maar ik had een paar accenten niet gedaan, en de rest van de klas ook niet haha.
Toen we naar methodologie liepen, vertelden mijn klasgenootjes dat de leraren over het algemeen erg teleurgesteld waren over de research proposals, dus zo te horen heb ik het uitmuntend gedaan. Gelukkig!
Bij Methodologie hebben we een software programma geprobeerd om interviews en foto’s te analyseren, maar ik denk niet dat ik dat zal gaan gebruiken.
Lucile en ik namen de tram terug naar Neredin (de rest ging namelijk weer uiteten; zij eten ontbijt, lunch en diner als uiteten… hoe kan dat?!) en daar heb ik lekker zelf gekookt. Daarna heb ik nog wat schooldingetjes op een rijtje gezet en ben ik vroeg gaan slapen. Morgen weer om 8u les!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 83794

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: