Relaxte zondag - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Relaxte zondag - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Relaxte zondag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend ben ik weer naar de sportschool gegaan, en ik en mijn Tsjechische sportvriend, die alleen ‘ciao’ en ‘hello’ zeggen tegen elkaar, waren weer de enigen.
Hierna heb ik weer gedoucht, ontbeten en heb ik me verder gefocust op mijn IP-paper. Ik heb IS onderzocht en heb nu iets meer achtergrondinformatie op een rijtje in mijn hoofd.
Om 13u sprak ik met Marry en Broc af in de tram bij Palackeho en zijn we samen naar Long Story Short gegaan om van het weer te genieten. Het was 19 graden en volop zon – vandaar dat ik mijn rokje vandaag aan had gedaan. Op het terras hebben we wat gegeten en gedronken en halverwege kwam Lucile ons vergezellen. We hadden het over Budapest en ik zei dat ik graag naar het New York koffiehuis wilde gaan. Ik betwijfel of iedereen hierheen wil gaan, maar anders kijk ik nog wel hoe het loopt.
Om 15u ben ik opgestapt en heb ik de rest aan de studie overgelaten. Ik ben een rondje stad gelopen en kwam uit bij de H&M, waar ik naar eventuele shirtjes heb gekeken, aangezien het warm wordt en ik alleen nog winter-/herfstkleren heb. Ik heb een paar opties gezien, maar zal het alleen kopen als het echt nodig is. Volgens mij wordt het aankomende week weer iets minder warm, dus houd ik het nog uit met lange mouwen. Misschien dat ik voor Budapest een shirtje kan scoren!
Hierna nam ik de tram naar huis en heb ik hier verder onderzoek gedaan voor mijn IP-paper. Lucile vroeg of ik de helft van de kip van Gilsun wilde en die kwam ik dus even halen. We kletsten even wat en ondertussen hoorde ik Marry aan de andere kant van het gebouw, die even op bezoek was bij Annelot en Marejke.
Hierna heb ik thuis de kip gelijk gebakken (dit was een keer wel goede kip, ik moet Gilsun maar vragen waar hij het gekocht heeft) en heb ik tickets voor Brno gekocht voor het paasweekend als we naar Budapest willen gaan: we ontmoeten elkaar in Brno, omdat Broc daar in de buurt woont. Alix en ik hebben in de keuken trouwens een briefje voor onze buurman geschreven, omdat we vinden dat hij nieuw afwasmiddel moet kopen (omdat wij de vorige twee hebben gekocht) en dit briefje hebben we op de magnetron geplakt, omdat hij altijd alles opwarmt, hahah. Hierna besloot ik de zondagavond vrij te nemen en heb een Koreaanse serie op Netflix gekeken en ben gaan twijfelen of ik niet toch een bus op donderdagavond moet nemen, omdat ik net na het bestellen van de tickets een uitnodiging kreeg van Broc om samen met Marry gezellig een avondje eerder te komen. Ik slaap er een nachtje over!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 82543

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: