Spanningen uitgepraat - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Spanningen uitgepraat - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Spanningen uitgepraat

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen heb ik met Marry gesport en ik probeer weer op het oude niveau te komen – ik ben na Praag erg achteruit gegaan, maar de motivatie blijft om er weer bovenop te komen! Aan het eind van de sessie vroeg ik Marry of ze de rest nog had gesproken, en ze het kwam erop neer dat ze wilden dat Lucile en ik allebei 35eu voor de accommodatie zouden betalen. Hierna heb ik gedoucht, ontbeten en heb ik geprobeerd te leren, maar het zat me allemaal niet lekker.
Om 14h spraken Marry, Lucile, Leri en ik af bij Cafe M voor het schoolproject. We gaan de kinderen van de school waar we heengaan landen in Europa met hun gerechten, taal en vlaggen op een map laten plakken en daarnaast zullen we en taalspelletje doen. Toen Leri naar huis ging, bleven Marry, Lucile en ik over om te praten over het hele Boedapest-gedoe. Uiteindelijk kwam het erop neer dat de groep stiekem vond dat ik een goede reden had en Lucile eigenlijk niet, maar ze wilden Lucile niet alleen laten betalen en mij niet, dus vandaar zou het 35eu voor ons allebei worden. Ik vertelde recht uit mijn hart dat ik heel graag had meegekomen, maar dat het voor mijn gezondheid op dit moment gewoon eigenlijk niet kan en dat ik al genoeg dokters, ziekenhuizen en medicijnen moet betalen, dus dat ik dit erg onredelijk vond. Lucile was het helemaal met mij eens en vond het onzin dat ik zou moeten betalen en uiteindelijk heeft zij 35eu betaald voor haarzelf en hoefde ik niets te betalen, gelukkig!
Marry en ik liepen naar de tramhalte en volgens mij zit het weer (een stuk) beter. Ik ben naar Globus gegaan en heb mijn weekendboodschapjes gehaald. Ik snap er vrij weinig van, maar de boodschappen zijn hier echt erg duur. Het was nu 1030 czk en ik heb ongeveer alleen groenten, fruit, yoghurt en crackers. Maargoed, ik word er niet ziek van, dus daar doen we het maar voor dan!
Thuis heb ik op mijn bed gelegen met mijn diner, want mijn rug deed erg zeer. Ik besloot geen huiswerk meer te doen en even te relaxen. Morgen is weer een dag!
PS; het is echt verschrikkelijk koud!! 6 graden met een ijzige wind dat het doet aanvoelen als 2 graden, en dat in midden-april!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 82471

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: