Regenwandeling - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Regenwandeling - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Regenwandeling

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend was ik weer zoals gewoonlijk in de sportschool te vinden, en samen met Marry hebben we het uurtje volgemaakt.
Thuis heb ik me gefocust op mijn IP-paper en heb ik dus weer veel onderzoek gedaan naar Irak. Omdat het zo’n interessant onderwerp is, was het een prima zaterdagindeling! Ik merkte dat ik dit weekend alleen thuis ben en dat is totaal niet erg. Ik slaap heerlijk en kan mijn eigen gang gaan. Zo heb ik bijvoorbeeld falafel-balletjes gemaakt in de keuken met muziek van 5 Seconds of Summer uit mijn kamer… heerlijk.
Ik werd halverwege het studeren wel erg gaar en moest eigenlijk ook nog wat lezen voor mijn Islam-boek en besloot dus toch naar buiten te gaan. Dit was aardig moedig, gezien het weer: hele koude wind met een gevoelstemperatuur van 1 graden, regen en dreigende wolken. Ik had niet zo’n zin om naar de stad te gaan, dus ging ik met mijn witte winterjas en gele sjaal richting de natuur-/polderweg die naast de campus loopt en je met een brug naar de overkant van de snelweg brengt – dit was overigens dezelfde weg als die ik al had hardgelopen een aantal weken terug. Dit keer waren er niet veel mensen te vinden en liep ik dus zelf met mijn iPod en Bring Me The Horizon een stukje in de Tsjechische polder. Althans, dat is hoe ik het noem. De regen rook lekker en dit was zeker even een frisse neus halen! Natuurlijk was de receptie van 17-18u dicht wanneer ik de intentie had om mijn huur te betalen van de maand april (whoops, ik was het inderdaad een beetje erg vergeten dit keer) en kwam ik 17h40 bij de receptie aan. Oh well, dan ga ik maandag na de les wel even langs!
Ik kwam weer ververst thuis en heb toen nog een aantal bladzijden gelezen van wat ik wilde doen. Ik verschoof de skype-sessie met Arianna naar aanstaande maandag en in plaats daarvan heb ik mijn kamer wat schoongemaakt en de was gedaan. Ik had eens zin om Divergent te kijken en heb ik echt van genoten tot 23h30. Beetje aan de late kant, maar ik hield het prima uit, dus waarom niet?!
PS; Ik merk dat ik veel meer energie heb nu ik weer gewoon paleo eet. Ik hoef niet meer halverwege op de dag te slapen en in de avond houd ik het ook langer uit. Ik heb eerlijk gezegd ook geen extreme hoofdpijn-aanvallen meer gehad, dus ik houd het bij paleo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 82470

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: