Oh happy day! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Oh happy day! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Oh happy day!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vannacht heb ik wederom heerlijk geslapen - ik heb mijn buren niet eens thuis horen komen! Ik was iets voor half acht al op de sportschool en heb even lekker mijn ding gedaan; het gaat weer de goede kant op hoor!
Hierna kon ik gelukkig de douche inspringen (ik ben altijd “bang” dat een van de buurmeisjes net voor mijn neus gaat, haha) en heb ik me eens gefocust op mijn nationalisme-minorities klas. Hier heb ik niet veel meer voor gedaan dan het lezen van de verplichte artikelen iedere week en heb het idee dat ik er niet helemaal bovenop zit. Ik heb hierom wat gegoogeled en ik heb een soort documentaire gevonden die ik sporadisch door de week zal kijken voor mijn les volgende week dinsdag.
Om 13u nam ik de tram en heb ik mijn Tsjechische les numero 5 geprint bij de printwinkel. Hierna ben ik via de ‘Upper Square’ en het parkje langs de stadsmuur naar de geheime ingang van de bibliotheek gelopen, waar de klas buiten in een loungeset zat te wachten, heerlijk in de zon. Ik legde mijn spullen neer, haalde een koffie en een chiapudding, en ging op de bank zitten. Er hing een vreemde sfeer, maar die probeerde ik te doorbreken door naar het weekend te vragen, etc. en het ging iets beter.
We hebben het project besproken en zijn naar de Islam-klas gegaan. We hebben het over Turkse werkers in Duitsland gehad in de jaren 1970s.
Om 16:45 hadden we Tsjechisch en dit ging weer goed, het was een leuke les!
Om 18h15 gingen Lucile en ik samen terug naar Neredin, aangezien de rest patat ging halen (ze gaan echt serieus de hele dag uit eten!!). Ik was helemaal happy, want om 19h zou ik met Arianna skypen!! We hebben een heel uur gezellig gekletst en ik heb haar uitgenodigd voor de strandopening in mei, waar we allebei enorm veel zin in hebben! Ze voelt zich helaas nogal alleen in Groningen en dat is ook een grote reden waarom ze terugkomt naar Straatsburg. Ik hoop dat ik haar een beetje op kan vrolijken als ik weer in Nederland ben!
Hierna had ik niet zo’n zin meer in mijn huiswerk en besloot ma te bellen en bij te kletsen. Toen ik hierna op Facebook ging, zag ik dat de Notre Dame in Parijs in de fik stond! Ik belde ma, want er zou een extra uitzending zijn op RTL nieuws en die hebben we samen gekeken. Wat een vreemd gezicht om dit prachtige werelderfgoed stuk zo in brand te zien staan. Ik heb er goede hoop op dat de schade mee zal vallen in de kerk zelf. Hierna heb ik nog met Maxime gekletst via whatsapp en moest ik bij Arianna nog wat bijspringen, want ze merkte weer dat ze de enige was die niet was uitgenodigd voor een feestje helaas. Ik heb dus tot half elf uiteindelijk met iedereen gekletst – wat hard nodig was achteraf gezien – en heb daarna nog bustickets voor Brno gekocht. Lucile en ik gaan aanstaande vrijdag even een paar uurtjes met de bus heen en weer. Het wordt prachtig weer (20 graden en volop zon) en ik vind dat we wel een uitje hebben verdiend. In de ochtend kan ik eerst nog naar de sportschool, iets voor de studie doen en dan gaan we laat in de ochtend pas weg. In de avond komen we ook weer vroeg terug, dus het klinkt als een top plan. Ik stuurde het door naar Lucile en ben daarna heerlijk gaan slapen.
PS; Ik wil graag een paashaasje scoren voor mijn paasontbijtje, nu ik hier in Olomouc Pasen vier, in plaats van in Budapest, maar een maand geleden zag ik nog een koemelkvrije optie, maar nu lijkt het uitverkocht!! Het wordt mijn missie alsnog een paashaasje te vinden hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 83792

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: