Me-time - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Me-time - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Me-time

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wat een heerlijke dag!
Om 7u ging de wekker en terwijl de vogeltjes buiten floten en de zonnestralen de kamer verlichtten, deed Leonie haar stretches in Neredin. Gisteravond e-mailde Antonin ons dat de les om 9u zou beginnen i.p.v. 8u, dus daar waren we het allemaal wel mee eens!
Omdat ik wat tijd over had, zette ik een heerlijke kop koffie en besloot ik de dag eens anders te beginnen; met een Grieks ontbijtje!
Ik was net op tijd klaar en maakte mezelf klaar om de tram te nemen om 8:35. Met Annelot en Marejke ben ik naar school gegaan, waar we buiten in de zon wachtten totdat het 9u was. We hadden niet echt IP-les, maar we luisterden naar de presentatie van drie master-studenten van Euroculture. De ene ging over duurzame avocado’s in Mexico, de andere over abortus in Ierland en India, en de derde ging over de Brexit en de ECOC – erg interessant dus. Tijdens de les had ik mijn hoofd zitten te masseren, want ik heb al een paar dagen weer extreme hoofdpijn, en na de les zat mijn nek ineens helemaal vast: ik heb iets verkeerd gedaan dus.
Ik liep met Marejke en Marry richting de tramhalte bij Palackého en ik ben weer lekker naar Jak Lusk gegaan voor mijn acai bowl en koffie – als donderdagtraditie, en om de vakantie in te luiden, want ik had alleen maar een meeting om 13u en dan zou het Paasweekend beginnen! Hier heb ik heerlijk genoten van mijn tweede ontbijt en ik heb de presentatie van mijn boek van Jerusalem voor de Islam-klas gestuurd naar de leraar, want ik had geen idee dat het moest en hij wilde ze graag hebben vertelde hij afgelopen maandag.
Hierna liep ik heerlijk zonder jas (ik weet dat ik geen kou in mijn nekspier heb, maar dat het gewoon een beknelde zenuw of iets is, dus ja ik kon zonder jas lopen) naar de H&M en heb deze eens even helemaal goed uitgekamd. Met zo’n tien hangers liep ik naar de paskamer en heb er uiteindelijk eentje van afgerekend: een leuk beige topje; deze is zeker nodig aankomend weekend!!
Ik probeerde weer een paashaas te scoren, maar ik kon het weer nergens vinden. Dan maar wat boodschapjes bij de BILLA voordat ik naar school ging voor een meeting met Hana over het project. Ze vond dat we het goed hadden voorbereid en de uitkomst was dat we nog wat moeten bespreken met de leraar over het niveau van de kinderen.
Hierna zijn Lucile en ik samen naar huis gegaan en heb ik verder gewerkt aan mijn presentatie voor aankomende dinsdag, terwijl ik mijn nek probeerde te masseren.
Om 18h nodigde Lucile me uit bij haar voor curry en een vroeg filmavondje. Haar buurmeisje Linda (en mijn presentatiegenootje en Nederlands vriendinnetje) kwam net terug van een schooltrip en was helemaal gaar, dus nodigde Lucile haar ook uit en toen hebben we met zijn drieën “Crimson Peak” gekeken op bed met de laptop op een boek op de stoel voor ons. Het was een gezellig avondje! Om 9u gingen we ieder ons eigen ding doen en ging ik thuis even heerlijk relaxen, de spullen voor morgen klaarleggen en om 22h30 ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 83753

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: