Conferentie van een hoge Oostenrijkse pief - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Conferentie van een hoge Oostenrijkse pief - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Conferentie van een hoge Oostenrijkse pief

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanochtend begon de gewone routine weer: sportschool, douchen en ontbijtje. Helaas voelde ik me echt afschuwelijk vandaag. Alles deed pijn, ik had enorme dorst en had hoofdpijn en natuurlijk was ik ook benauwd. Daarbij kwam ook nog dat tijdens mijn warmup bij het sporten ineens de helft van mijn visie wazig werd in zo’n lijn, net als bij migraine, dus kortom: ik was niet lekker vandaag. Maar dat nam niet weg dat ik geen goede beslissingen kon nemen, want ik vond dat het wel weer eens tijd was voor nieuwe dekens! Vandaar dat ik na de sportschool naar Neredin3 ben gesnelwandeld en hier heb jk weer blauwe dekens gekregen. Yes!
Helaas moest ik proberen mijn presentatie te leren, want om 11:30 had in samen met Gilsun en Linda mijn presentatie voor nationalisme. Gelukkig ging het goed! Ze zei achteraf dat het “precies was wat ze wilde”, dus die hebben we in de pocket!! Na ons waren er nog twee presentaties en daarna hebben we bin Coffee Library een koffie gedronken, terwijl ik van een licht appeltje met wat nootjes genoot.
We hadden om 14h een afspraak bij de internationale school met leraar Toth om ons project te bespreken. Het was een gedoe om er te komen door de constructies bij de brug die al af had moeten zijn, maar we zijn er gekomen! De klas voor negen studentjes was enorm klein, ik denk serieus even groot als mijn slaapkamer. Maar het had alles dat we nodig hadden, dus helemaal prima. We mogen ook nog een andere klas erbij gebruiken, dus dat komt goed.
Na de bespreking zijn Lucile en ik naar school gehaast, terwijl de rest naar huis ging om te rusten. De “oude” vicekanselier van Oostenrijk (Erhard Busec) ging een praatje doen over wat Europa nu echt verbindt en hier hebben we onze gezichten aan wat leraren kunnen laten zien.
Om 16:30 waren we vrij om te gaan waar we wilden en in onze situatie was dat: Billa. Even boodschapjes doen en naar huis!
Thuis aangekomen was ik he-le-maal kapot. Ik probeerde nog wat te leren, maar ik merkte dat dat nul komma nul zin had en toen mijn Franse buurmeisje en een Franse vrienden in de keuken (a.k.a. voor mijn deur) continu bleven praten, besloot ik de film “Coco” te kijken. Het is een disneyfilm die iedereen uit mijn klas geweldig vindt en ik nog nooit gezien heb, maar ik kijk hem eerlijk gezegd voor mijn Visual Culture presentatie aangezien het over e dia de Los Muertos gaat! Ik heb maar 37 minuten gezien, want toen ik hoorde dat het Franse geklets voorbij was, besloot ik heerlijk te gaan slapen om 20h30!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 82514

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: