Museum of Modern Art - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Museum of Modern Art - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Museum of Modern Art

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wow, wat was dat een geweldige beslissing! Ik ben natuurlijk een paar keer wakker geworden voor een toiletbezoek vannacht van al het drinken, maar dat was okay. In heb heerlijk geslapen! Zo heerlijk dat het lastig was om mijn bed uit te komen. Marry en ik waren uiteindelijk om 7:15 op de sportschool, dus zo slecht heb ik het niet gedaan. Hier had ik geen raar wazig zicht dit keer, maar om toch zeker te zijn heb ik niets zwaars gedaan. Eigenlijk alleen wat fietsen en stretchen. Daarna heb ik gedoucht en tijdens het ontbijt heb ik ma gebeld toen ze vroeg hoe het gister was op school. Ik moest opschieten, want ik had maar een half uurtje om alles te fixen. Ik heb een stukje naar de tram gerend (dan heb ik geen heuppijn, heel vreemd) en hier kwam ik Leri, Annelot, Lucile, Gilsun en Marejke tegen. Marry zat volgens mij in de andere wagen, want die kwamen we bij Namesti Republiky tegen. De klas haalde koffie bij Sophie’s en we liepen naar het museum ernaast. Toen we aankwamen, stond Lucile met Martin (de leraar) te praten, maar hij gaf al snel aan dat hij terug moest naar zijn kantoor en dat de les door iemand anders zou worden gegeven. Prima! We liepen naar binnen en hebben met een vrouw door een verdieping van de moderne kunst van Centraal-Europa gelopen. Het was niet helemaal mijn ding moet ik zeggen, maar ik sta overal voor open. We bespraken realisme met wat boeken als voorbeelden en hierna mochten we zelf door het museum lopen. Alleen Marejke en ik namen die beslissing en uiteindelijk liepen wij ook individueel door de kamers. Ik heb wat vegen op witte en zwarte doeken gezien, evenals wat foto’s van een brandende sigaret. Heel vee anders ben ik niet tegengekomen. Maar toen ik naar boven liep, kwam ik uit bij een klein kamertje met uitzicht over de hele stad. Super! Dit was het museumbezoek we waard eerlijk gezegd, haha.
Hierna ben ik naar huis gegaan voor lunch en heb ik mijn Tsjechische opdracht gemaakt (beschrijf je familie) en verder heb ik een beginnetje gemaakt aan hoofdstuk4 voor nationalisme. Helaas besloot mijn buurmeisje precies te koken toen ik wilde koken (en Fransen gebruiken de keuken voor uren!!) en heb ik dus wat moeten improviseren... sad face.
Om 14:35 nam ik de tram terug naar school en om 15h had ik Tsjechische les! We kregen toets4 terug en ik had weer een smiley!! 2x “je” vergeten in de zin te zetten, verder alles goed! Ondertussen appte ik wat met Maxime, ma, Iida en wat Nederlands met Camilla haha.
We liepen naar de methodologieles in het hoofdgebouw en daar kwam de leraar binnen met de mededeling: “Hebben jullie mijn email niet gehad? De les gaat niet door”. Maar hij had de email vanmiddag gestuurd en wij hadden les, dus zo handig was dat niet allemaal. Maargoed, zo erg vond ik het niet! Om de tijd goed te benutten, ben ik naar Globus gegaan voor wat boodschapjes, zodat ik zaterdag de andere helft kan halen en maar met één tas naar buiten kwam, in plaats van drie.
Ik liep terug naar huis, langs de poldervelden die nu helemaal geel gekleurd zijn door de bloemen en thuis had ik genoeg motivatie om mijn hoofdstuk voor nationalisme af te lezen en alvast te beginnen met de samenvatting. Top! Hierna heb ik nog een stukje gekeken van mijn Koreaanse serie en ben om 22h30 gaan slapen.
PS; Ik heb naar vliegtickets voor Mexico gekeken, maar het is echt gekkigheid! Ik schrok me rot toen ik zag dat een ticket vanuit Amsterdam naar Mexico City 2300eu was! Als je via Antwerpen zou gaan (een vlucht van Antwerpen naar Amsterdam en dan DEZELFDE vlucht van Amsterdam naar Mexico City) was het 1800… heel vreemd. Maar toen besloot ik om een retourtje te bekijken en dan was het zo’n 1000, dus dat scheelt een hoop. Ik moet maar snel even naar de uiteindelijke data gaan kijken en tickets boeken. Maarja, ik moet ook nog een huis zien te regelen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 82499

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: