Zomerse studente in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Zomerse studente in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Zomerse studente in Olomouc

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 April 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen was ik in dubio of ik naar de sportschool zou gaan, maar ik heb mezelf uiteindelijk toch weer uit bed gesleept en ben naar de sportschool gegaan, waar weer sublieme muziek werd gedraaid: The Offspring, Green Day, Blink182 en meer!
Hierna wilde ik douchen, maar helaas was mijn buurmeisje me voor, en heb ik eerst een lunchbox klaargemaakt, waarna ik gelukkig wel even snel heb kunnen douchen. Ik had een tof plan voor mezelf bedacht: ik wilde graag ontbijten in café Jak Lusk en dan in het park studeren, en dit heb ik dan ook uitgevoerd.
Ik vertrok met mijn tas naar de stad, pakte de tram en stapte uit bij het café. Hier heb ik mijn gewoonlijke order (acai bowl en café americano) verlengd met een kan water met citroen en munt en hier heb ik echt genoten; ik ken mezelf weer veel te goed, ik weet helemaal wat ik nodig heb en wat niet. Hier heb ik wat gekletst met mijn Straatsburgse klasgenootjes, heb ik een klein beetje research gedaan naar koffie in Mexico en heb ik eens even goed aan mijn research proposal gewerkt.
Hierna ben ik door het achterliggende park gelopen en heb ik nog wat verder gewerkt. Om zo’n 13u heb ik met Marry in het andere park afgesproken, zodat we samen konden lunchen. Zij had een sandwich gehaald en ik had mijn lunchbox bij me, en met uitzicht op het Staverden park met zingende vogeltjes hebben we geluncht. Hierdoor heb ik wel heel veel zin om lekker door de bossen te lopen. Vooral met zo’n mooie dag als vandaag klinkt me dat niet verkeerd in de oren. Maar niet getreurd, dat gaat allemaal komen van de zomer. Toen ik door de stad vandaag liep, trouwens, was de sfeer enorm gezellig. Overal terrasjes met toeristen en lokale mensen. De ijskramen staan buiten, zomerkleren zijn uit de kast getrokken en glimlachjes zijn overal te bekennen, net als zonnebrillen. Heerlijk! Ik vond het wederom een beetje jammer dat ik geen studie in Griekenland kon kiezen, maar Mexico ligt op de loer, en dat is ook geen verkeerd vooruitzicht. Na de lunch heb ik de studie weer opgepakt en hebben Marry en ik samen op een bankje huiswerk gedaan.
Toen ik naar de wc moest, besloten we naar Coffee Library te gaan en daar heb ik een ‘espresso lungo for here, please’ besteld. We hebben hier vanaf 15h geleerd, en ik ben tot 17h45 gebleven – Marry ging iets eerder naar huis.
Ik liep door de stad met mijn leren rokje en zwarte hempje met flanel bousje (rocking it of course) en bij Palackeho kwam tram2 precies aan. Er staan festivaltenten op het plein en mij is verteld dat dit weekend het stinkende kazenfestival is…
Onderweg van de tram naar mijn huisje kwam ik Leri en Gilsun tegen die naar Globus gingen om te eten. En even later voor het gebouw zag ik Marejke en Marry met een fles witte Georgische wijn van Leri om te vieren dat de research proposal was ingeleverd. Ik heb even gezellig met ze gezeten en gekletst over onze leraren en daarna heb ik thuis het hoofdstuk voor nationalisme afgelezen (want bij de Coffee Library kon ik me echt niet meer focuSsen en ik was ook nog de enige student inmiddels en ik vond dat het te gek werd om door te studeren op de vrijdagavond – maar alsnog heb ik het thuis afgemaakt, haha). Dit ging me gemakkelijker af en hierna wilde ik een film kijken. Ik vond het lastig om er eentje uit te kiezen en heb uiteindelijk de helft van Seks and the City2 gezien. Morgen denk ik de andere helft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 82467

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: