Studiesessies - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Studiesessies - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Studiesessies

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Mei 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen ben ik weer om 6u opgestaan en heb ik vrijwel meteen nationalisme gestudeerd, totdat we met de groep hadden afgesproken om om 13h in Neredin2 af te spreken om te schoolmappen af te maken voor het project van morgen. Ik had gisteravond nog veel geknipt (kleine vlaggetjes en taalkaartjes) in plaats van dat ik na het eten was gaan slapen; ik werd om 21h30 zo moe dat ik wel meteen mijn bed in dook. Vandaar dat ik het vanmorgen allemaal af moest knippen. Maar ik heb dit wel gedaan terwijl ik naar video’s over nationalisme en Roma mensen luisterde, zodat ik geen kostbare tijd zou verliezen. Ik was nog steeds erg misselijk, maar zette me er toch toe om met de klas af te spreken (het leren is aardig lastig als je beeld nogal heen en weer gaat, maar ik probeer het toch!). Lucile heeft op dit punt totaal geen motivatie (meer – maar volgens mij ook nooit gehad) voor het project en dus hebben Marry, Leri en ik het meeste gedaan. Leri zei ook nog dat hij het project te ‘min’ vindt eigenlijk (en dat is het ook, want anderen doen echt iets goeds voor Europa, zoals het verhogen van de stemmen etc., maar volgens mij is onze lerares erg blij met dit concept, dus a-là). Om 14h spraken we met Annelot, Marejke en Gilsun af en zijn we in de Baluo-sporthal bij de receptie gaan zitten om alles met de twee groepen te bespreken en door te nemen voor morgen. Ik denk dat het een aardig goed succes zal gaan worden!
Hierna heeft mijn groepje de mappen afgemaakt en zijn Marry en ik met Linda naar Long Story Short gegaan om de stof voor nationalisme door te spreken. In de tram belde pa me nog (wat echt een hele goede timing was, bedankt!!) en het duurt niet lang meer voordat ik hem zal zien! Bij LSS heb ik een soepje genomen, wat me iets met de misselijkheid hielp, en zo hebben we tijdens een volgende bestelling als salade-zijnde alles doorgenomen tot 18h. Echt top, want Marry en Linda waren soortement experts in mijn ogen (ze hebben al meerdere klassen over nationalisme gevolgd) en zo konden ze me van alles op de hoogte brengen. Met mijn studeerachtergrond van de afgelopen weken, kon ik aardig bijbenen en ben ik wel aardig zeker over mijn capaciteiten voor aankomende dinsdag. Verder was het ook erg gezellig met zijn drietjes, dus het was een goed plan.
Hierna zijn Marry en ik naar BILLA gegaan voor wat boodschapjes (inclusief een gele broccoli) en zijn we naar huis gegaan, waar ik nog een laatste stuk van de lectures over Roma heb afgemaakt en om 20h30 was ik klaar voor een beetje Netflix. Helaas was ik om 21h al helemaal bekaf en ben ik na een heerlijke douche in een diepe slaap gevallen. Ik slaap de afgelopen drie dagen echt top, but I shouldn’t jinx it!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 83757

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: