Geliefde Straatsburgse vriendinnetjes - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Geliefde Straatsburgse vriendinnetjes - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Geliefde Straatsburgse vriendinnetjes

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 Mei 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vanmorgen werd ik netjes voor mijn wekkertje om 5:45 wakker en wilde opstaan, maar door maagpijn ben ik even blijven liggen... totdat ik pas om 7:30 wakker werd met een zonnetje op mijn snoet en de maagpijn was weg. Top!
Ik maakte me klaar om wat te doen, maar ik had even helemaal nergens zin in; dat kan ook een keer gebeuren. Toch heb ik mezelf achter de laptop geplaatst met mijn nationalisme rapport voor me en kreeg onmiddellijk meer inspiratie door Duncan’s liedje voor het Eurovisiesongfestival!! (Zo’n zin in!!)
Ik heb aardig goed gewerkt in de ochtend en heb een e-mail ontvangen van mijn nationalisme lerares die zei dat ik met vlag en wimpel ben geslaagd voor de toets van gister. Nu moet ik alleen mijn boekrecensie nog inleveren en dan krijg ik mijn cijfer. Ik besloot een ochtendwandeling te maken naar het meertje en terug. Hier heb ik echt genoten, want ik wist dat iedereen keihard zat te werken en ik had alles grotendeels af (behalve mijn IP-rapport). Onderweg kreeg ik sms'jes van Karin, Camilla en Arianna die alledrie een kamer met me wilden delen voor in de IP-week. Ik moest ze alledrie afwijzen, aangezien ik mijn kamertje hier houdt tot na de IP! Maar het was heel lief van ze dat ze aan me dachten (we hadden net een mail gekregen van Groningen over de huizing voor de internationale studenten, waarop iedereen onmiddellijk buddies ging vinden!)
Thuis heb ik kip gepocheerd want ik durf de pan niet meer te gebruiken (ik heb weer erge hoofdpijn en een brain fog: ik denk dat er gluten in de koekenpan achterblijft van de buren... lekker dan! Niet superlekker was het maar het kon ermee door!
Om 15h vroeg Marry me of ik naar de stad kwam voor een break, en omdat ik hoofdpijn had, vond ik dat geen slecht plan. Ik pakte mijn spullen en op de heenweg heb ik eerst mijn huur voor mei betaald. En vanaf Palackeho zijn we samen naar Long Story Short gelopen. Hier hebben we binnen gezeten in de gang van de hostel en ik moet zeggen dat we beiden erg goed hebben gewerkt! Ik heb alles van mijn IP doorgenomen, zodat ik weer weet waar ik sta. Ik heb momenteel 1 heel hoofdstuk af en 2 halve denk ik (in totaal wil ik er vier). Maar ik zit al op de 4100 van de maximaal 6000 woorden… ik hoop dat ik niet veel hoef weg te halen aan het einde!
Om 18h30 zijn we weggegaan en thuis heb ik geprobeerd te chillen, maar geen ene aflevering van Netflix sprak me aan, dus heb ik op YouTube gezien hoe je gevaarlijke situaties moet ontvluchten van dieraanvallen en natuurlijke disasters, haha. Dus als er iets gebeurd: ya girl knows what to do!!
Om 20h30 vond ik het toch tijd om nog even naar mijn ‘rapport’ van nationalisme te kijken wat eigenlijk een boekrecentie moet zijn, à la. Daarna heb ik nog wat mysterieuze filmpjes op YouTube gezien over time travellers, haha, mega interessant! Ik ga weer lekker slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 82445

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: