Dag Praag, Hallo Olomouc! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Dag Praag, Hallo Olomouc! - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Dag Praag, Hallo Olomouc!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Juni 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Om 9u werd ik gewekt door mijn wekkertje en ik moet zeggen dat ik heerlijk heb geslapen! We merkten dat de wc lekte en er lag een plas op de grond. Ik deed wat stretches en de meiden belden ondertussen de eigenaar van de AirBNB, waardoor ik in de keuken bleef en me zo stil mogelijk hield.
Om 10:00 namen Iida, Arianna, Camilla en ik de tram naar Café Louvre voor een ontbijt en we ontmoetten daar Gulnur, Mathilde, Karin en Guillaume. Ik had wat samengesteld met koffie, fruit en eitjes en het was even heerlijk genieten hier met rode roosjes op de tafels. Als vorsten hebben we verder gekletst over onze semesters!
Hierna zijn we in een winkelcentrum aan de overkant wat rond gaan lopen en heeft Iida een jurk voor het gala diner gescoord en ik nog wat snacks voor de middag. We besloten de groep op te delen en samen met Karin, Guillaume, Bella, Camilla en Arianna ben ik in de “sightseeing-sightseeing” groep op stap gegaan.
We begonnen weer bij de astronomische klok en we haalden een Cold Brew bij Starbucks; het was er met 30 graden weer helemaal weer voor vandaag. We liepen wat straatjes door en besloten naar het kasteel te gaan om hier wat verder de toerist uit te hangen. Maar eerst hebben we een cafeetje gevonden met een heerlijk rustige achtertuin, waar denk niemand van weet, en hebben we wat geluncht in onze eigen privé binnentuin. Hier hebben we zo verschrikkelijk gelachen, want we hebben inmiddels een IP 2019-groepsapp met iedereen van Euroculture en op de een of andere manier noemden we Arianna “Regina del Mondo” (koningin van de wereld) en domineerden we het hele gesprek, aangezien ze was aangenomen als 1 vd 50 van de 6200 aanmeldingen voor de Council of the EU en daarover in de app werd gepraat.
Arianna ging hierna naar de anderen om een museum te bezoeken en met de rest liepen we verder. We zijn in de kathedraal geweest, het gebied erin en eromheen en toen we naar beneden wilden lopen, vertelde Karin dat er een “fire” op de brug naast de Charles Bridge was. Van bovenaf konden we inderdaad zien dat de hele brug was afgesloten en dat er een heleboel auto’s met sirene naartoe gingen (achteraf bleek er een auto in de brand te zijn gevlogen).
We liepen naar beneden, terwijl Camilla en ik alvast afspraken maken om de eerste week van juli in Nederland wat leuke dingen te doen.
Voor een soevenierwinkeltje spraken we af met Gianluca (uit Italië- Venetië: zat bij Karin in de klas in Bilbao) en een Chileense vriend van hem. Samen liepen we via de Charles Bridge weer naar de stad en toen Bella en Camilla teruggingen naar de AirBNB om zich op te frissen, liepen we met de rest verder voor een drankje.
We kwamen uit in een middeleeuwse pub en hier heb ik gelijk wat gegeten als diner, want het was inmiddels alweer 17:30. We zaten buiten, maar binnen was het echt zo gaaf! Het was letterlijk alsof ik in een pub in de middeleeuwen was gestapt: overal was het donker met donkerbruine houten meubels, kaarslicht, met gesmolten wax, stenen vloer, kleine hoekjes en gangpaadjes en een laag plafond.
Halverwege mijn eten kwam Eduardo (uit Mexico-City en zat ook bij Karin in de klas) bij ons zitten en hebben we wat over Mexico-City gepraat. Hij is in augustus ook in de stad en wil me graag allerlei plekken laten zien en er zijn al plannen gevormd om een “Euroculture diner” te hebben - kijken wat ervan komt, maar het klinkt top!
Ik heb me gek gegeten onder het gesprek door, want om 18:40 moest ik weer bij het station zijn, waar Arianna en Iida naar me toe kwamen met mijn koffer, zo lief! We zeiden gedag en ik ben nog snel even naar BILLA gegaan voor wat groenten, zodat ik niet helemaal niets in huis in Olomouc zou hebben.
Om 18:58 ging mijn trein naar Olomouc en door de slechte WiFi-verbinding heb ik deze verhaaltjes onderweg geschreven, terwijl ik genoot van de berichtjes van mijn Straatsburg-groep over waar ze elkaar zouden ontmoeten.
De reis ging erg makkelijk en om 21h30 was ik op Olomouc station. Het was nog heerlijk weer buiten, dus met mijn korte broek en hemdje was ik niet een vreemde eend. Ik nam tram2 door de stad en kwam om 22h in mijn huisje aan. Het viel me alles mee hoe de lucht was, haha. En het zag er echt netjes uit moet ik zeggen! Ik heb mijn spullen in de koelkast gelegd, me klaargemaakt voor het slapen gaan en toen ik om 22h30 wilde gaan slapen, merkte ik dat ik nieuwe buren heb tegenover me in de kamer waar de jongen uit Amerika eerst zat (ik dacht eerst dat ik misschien dit huis voor me alleen zou hebben!!) en ze begonnen ineens muziek te draaien (zij dachten dus hetzelfde). Eerst dacht ik dat het wel minder zou worden, maar toen de volumeknop ineens omhoog ging en de deur open werd gedaan om 0:00 ben ik er in mijn pyjama heengegaan om me voor te stellen en te vragen of de deur dicht kon. -- wat heb ik het slapen hier toch gemist, ahum. Ik kwam niet erg goed in slaap, maar toen ik eenmaal sliep, heb ik aardig doorgeslapen! We're back in Olomouc!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 82404

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: