Zomer in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Zomer in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Zomer in Olomouc

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 Juni 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Ik wist van gekkigheid niet wat ik moest doen vanmorgen. Ik douchte, liet mijn haar opdrogen en ging op mijn bed met ontbijt wat verhaaltjes updaten. Toen ik ineens moest opschieten voor school, ging ik pas kijken naar papieren die ik moest hebben voor een handtekening van Hana en bedacht me toen dat ik eigenlijk mijn Engelse test nog moest doen, maar dat komt vrijdag dan maar - ik was toch erg moe.
Om 10u nam ik de tram en toen ik op school aankwam, rende ik naar boven met mijn papier want Hana zou in haar kantoor zijn tot 10h30 en ik had ook een meeting met mijn projectgroep om 10h30. Maar toen ik de trap opliep, stond Nickolas (mijn Italiaans-Griekse tutor van de presentatie) voor mijn neus en wilde me blij verwelkomen voor mijn feedback (ik was eigenlijk pas om 11u).
Ik heb dus eerst de handtekening gehaald en daarna ben ik naar zijn lokaal gegaan met de Spaanse lerares ernaast. Ze waren aardig snel op hun punt: ik kreeg +++ (van de 4) en dus is dat een 8 in Nederland en een B in Tsjechië, prima! Ze vertelden me ook nog apart dat ze erg tevreden waren met mijn participatie in de klas en dat ik vragen stelde om iedereen op zijn gemak te laten voelen i.p.v. te laten zien hoe veel kennis ik heb. Lief!
Buiten praatte ik wat met Camilla die ook een 8 had en beneden ontmoette ik mijn projectgroep. We zaten aan wat tafels te brainstormen en kwamen uit op “female representation inequality in Olomouc”. Ondertussen las ik dat sommigen hun paper OVERNIEUW moeten schrijven, waaronder helaas Gulnur en Bethany.
Van 11 tot 12 ben ik met Guillaume foto’s gaan nemen in het andere park van wat vrouwelijke standbeelden en om 12:15 haalden we Arianna, Karin en Hélèna op voor lunch bij Green Bar. Het was zo verschrikkelijk heet! Zo’n 35 graden! Als toetje hebben we een ijskoffie gehaald voor 42czk bij hetzelfde terras op het plein waar ik gister met Camilla was. Het was weer super gezellig en vakantieachtig: het is heel vreemd om school te hebben in zo’n vakantieachtige sfeer met hele goede vrienden, maar ook erg leuk! Iedereen heeft natuurlijk zin in het derde semester, maar toch komt “Straatsburg in het vierde semester” de hele tijd naar boven in gesprekken.
Om 14h gingen we terug naar school voor de meeting met onze projectgroep. We regelden een lokaal en bekeken elkaars foto’s. Er zaten wel wat goede bij! Celia (meisje dat ook naar Mexico gaat) en ik werkten aan het logo en twee uur later hadden we redelijk een idee van wat we wilden neer gaan zetten.
Van 16h tot 18h hadden we een conferentie van een Amerikaanse leraar die ons liet werken aan de explosies, het stuk van de ijsberg die je boven water kunt zien, maar ook aan de dingen die onderliggend zijn, met eigen ervaringen. Ik stelde voor het onderwerp van de Straatsburg attack te nemen omdat we dat allemaal soortement hadden meegemaakt, in mindere mate gelukkig, maar alsnog was het in Karins straat en in mijn straat. Toen we het in de klas uitlegden, viel het ook in respectvolle aarde en het was een goed gekozen onderwerp. De leraar leek op een kerstman, dus ik had het prima naar mijn zin, haha.
We hadden allemaal zo’n honger gekregen ondertussen dat we hierna gelijk met zijn allen naar een restaurant liepen. Dit keer leidde ik ze naar het Tsjechische restaurant naast de bibliotheek dat het goedkoopst van de stad is volgens mij, maar. Vooral erg lokaal en Tsjechisch. Aan een lange tafel hebben we weer gezellig gekletst en halverwege het diner kwamen er berichtjes in de IP-groep over de cijfers; blijkbaar zijn er veel niet blij met hun cijfers en de manier waarop het was berekend was inderdaad een beetje vreemd, aangezien het anders was in iedere groep. Ik ben tevreden over mijn cijfer, maar ze gaan dit aankaarten aanstaande vrijdag. Na het diner hebben we nog even buiten gestaan, maar eerlijk gezegd maakte dat niet erg veel verschil, want het was nog steeds extreem heet. Er was een heel licht windje, dus dat was gewaardeerd.
Om 21h30 was ik weer thuis en na een koude douche en email voor mijn beurs met handtekening van Hana ben ik lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 83786

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: