Networking en roundtable - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Networking en roundtable - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Networking en roundtable

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Juni 2019 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Vandaag was het een rustige, maar toch ook drukke start van de dag. Mijn wekker ging om 7:15 en nadat ik mijn gezicht had gewassen, begon ik vrijwel gelijk aan mijn Engels test voor mijn Franse beurs. De vorige keer in november had ik C1 en nu moest ik dus C2 halen. Gelukkig was dat gelukt en nu ben ik officieel even goed in Engels als Nederlands, haha heeft Erasmus me in ieder geval mijn taalkundigheid bijgespijkerd!
Om 9:20 sprak ik met Arianna, Iida, Karin, Gulnur, Guillaume en Mathilde af bij Jak Lusk voor een acai bowl, want ik had ze het afgelopen semester al helemaal lekker gemaakt met foto’s van dit ontbijt. We begonnen de dag erg gezellig en Karin fleurde helemaal op van haar latte met havermelk.
Om 10:30 was er een lecture op school maar alleen Guilliaame en ik wilden erheen (de rest ging de Russische kerk bekijken). Uiteindelijk bleek het een enorm interessante lecture te zijn over de toekomst en hoe we hier een verschil in kunnen maken, en het was erg inspirerend moet ik zeggen - er waren 54 mensen niet op komen dagen!!
Hierna van 13-14 hebben Karin, Gulnur, Guillaume, Mathilde en ik lunch gehaald bij de Green Bar en hebben we het in de school courtyard genuttigd. Erg lekker, en wederom gezellig!
Van 14-17 hadden we een ‘pannel discussion’ van alumni, dus mensen die Euroculture hebben gestudeerd, en gaven ze presentaties over hun levensverhalen. Sommige verhalen waren uitermate interessant. Vrijwel iedereen woont overal en nergens, en het heeft me nog meer aan het denken gezet voor een eventuele PhD; dan kan ik eindelijk de schrijfster zijn die ik altijd heb willen zijn! Om 15h30 was er een coffee break met fruit en hebben we er lekker buiten van genoten.
Om 17h hoorde het hele feest afgelopen te zijn, maar helaas was dat het nog niet om 17h20 en na wat met Camilla te appen besloot ik weg te gaan, want ik had honger en had een meeting om 18h, dus ging ik naar BILLA en na vijf minuten stuurde Camilla een appje met ‘je weet niet wat je teweeg hebt gebracht… iedereen verliet de zaal na jou’ hahaha, whoops!
Om 18h moest ik weer op school zijn om mijn groepje van Mexico te ontmoeten, want we hadden de kans om onze lerares van Euroculture van Mexico te leren kennen! We gingen met zijn allen naar Cafe Mahler (duh, ik wilde graag espresso freddo en het was heerlijk weer, hihi!) We hadden de kans wat vragen te stellen, en hebben onszelf voorgesteld. Ik heb gelijk gezegd dat ik wat gezondheidsproblemen heb met mijn heup en rug en dus als we naar een museum gaan, dat er misschien wat geregeld moet worden. Iedereen had enorm veel zin in dit avontuur en we zijn allemaal erg bereidwillig om Spaanse lessen te nemen. De lerares is erg aardig, en klein! Ze vertelde dat UNAM een stad in Mexico-City op zich is, en dat we dus de eerste week van augustus een rondleiding zullen krijgen. Het was leuk om even als groep bij elkaar te zijn; het voelde gelijk aardig goed.
Ik had trouwens ook Valentin en Kostka weer gezien, omdat ze bij het einde van deze IP zouden zijn. Het was vreemd hen in Olomouc te zien, maar ik vond het ook weer erg vertrouwd. Kostka kwam naar me toe en vertelde dat hij helaas niet naar Mexico komt dit jaar, omdat hij wat gezondheidsproblemen heeft met zijn schouder, en zal hij volgend jaar gaan. Ik vind het persoonlijk erg jammer, maar het is niet anders.
Om 19h30 was ik klaar en ben ik teruggegaan naar school, want om 20h zouden we bij Long Story Short eten met de klas. Helaas was er ook een roundtable gaande en waren Arianna en Iida aan het klagen over Groningen en Straatsburg, vooral over de organisatie. Ik wachtte buiten met Mathilde, Guillaume en Gulnur en toen we Iida naar de toiletten zagen rennen, renden we erachteraan en hoorden we wat verhalen over hoe het daarbinnen eraan toe ging. Iida was woedend, echt woedend. Het bleek dat een leraar loog over Parijs en de kosten, etc. en dat kon ze niet hebben, maar ze heeft het erg goed afgehandeld moet ik zeggen.
Om 20h30 renden we met zijn allen naar LSS (om niet achterna gezeten te worden van de roundtable) en hier hebben we gezellig met de hele klas gegeten, en Gilsun nam Annelot mee.
Ik kon het niet laten weer de gegrilde zalm te nemen en het was heerlijk. Er was een karaoke-avond gaande en dus liepen we allemaal naar deze bar toe. Daar aangekomen was het al 22h30 en omdat we moesten betalen voor de entree beneden voor de karaoke bleven we boven en ging ik niet veel later naar huis, want mijn laatste tram ging en ik was niet van plan het hele eind terug naar huis te lopen. Het was weer een geweldige dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 83754

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: