Karin-dag in Mexico-City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Karin-dag in Mexico-City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Karin-dag in Mexico-City

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 November 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen werd ik wonderbaarlijk goed wakker; ik had geen pijn. Omdat ik nu wat later opsta dan normaal (omdat ik tijdens de feestdagen niet om 8u al op bed wil liggen, haha), had ik niet zo veel tijd in de ochtend. Ik heb daarom dan ook geen oefeningen gedaan en ben gelijk in de douche gestapt. Ik heb expres niet zo veel fruit als normaal genomen (om toiletbezoekredenen) en ben daarom gelijk naar mijn ontbijt overgegaan, waarna ik de afwas deed en iets te laat van huis was gegaan. Ik zag online dat er retraso was (opstopping, vertraging) en dus was het niet erg dat ik wat later van huis ging, want toen ik aankwam, liep alles weer als normaal. Het was weer heerlijk weer en na een uurtje was ik in de stad aangekomen. Ik moest alsnog erg nodig naar het toilet, en gelukkig gingen we vrijwel gelijk het museum in. Gérald, Graham en Celia kwamen vandaag niet. In plaats daarvan kwamen Karin en een meisje uit Londen (vriendin van Joyce en Claire) ons vergezellen. We gingen naar MONAL (Naitonaal Art Museum). Het gebouw was ge-wel-dig! Het was een gotiek gebouw met art-nouveau vibes; helemaal mijn ding. Het bleek een ziekenhuis te zijn geweest, maar had nu allerlei schilderijen op haar muren geplaatst. Vandaag was het museumbezoek gewoon voor de lol, dus we hoeven geen rapport ervoor te schrijven. Het was apart om schilderijen te zien met religieuze mensen met Azteek-ruines op de achtergrond. Verder kletsten Karin en ik natuurlijk heel wat af. We moesten aardig lachen, want het leek nogal op onze Paris-trip van precies een jaar geleden!!
Na het museumbezoek vertelde Rodrigo me dat hij met een vriend had gesproken die reumatoloog is en dat hij een second opinion voor me kan regelen. Prima!
Hierna liepen we nog naar een prachtig oud postkantoor met nog meer art-nouveau vibes. Mega gaaf! En goud!
Joyce vroeg of Karin en ik meegingen voor een koffie in het restaurant waar we heen wilden voor de parade van de Independence Day en natuurlijk wilden we mee, want het had uitzicht op de Belles Artes!! Met de groep meiden liepen we hierheen en hier bestelden we Aztekendrankjes. Ik had een Xocoatl (het meest Azteek-like drankje; hot chocolate met chili, peper, kaneel en suiker). Het was helemaal mijn ding! Maar dat had ik al gedacht, want mijn favoriete chocoladereep is met chili, haha. Ik ben basically een halve Azteek in mijn ziel.
Hierna zeiden we gedag tegen de meiden en liepen Karin en ik wat door de stad, op zoek naar lunch. Dit werd nog wat lastiger dan gedacht, want ik word vrijwel overal ‘ziek’ van (of enorme hoofdpijn, buikpijn, misselijk of gewoon ziek). Uiteindelijk hebben we wat straatjes doorgelopen voor de fun en zijn toen naar de murals van Diego gegaaan. Het was gevestigd in een prachtig gebouw. Ik ben wel erg van de architectuur merk ik met Euroculture.
Hierna besloten we naar Roma te gaan met de uber voor lunch, zodat ik er zeker te weten geen last van zou hebben en zo kon Karin Roma toch nog wat beter zien. Na 20 minuutjes waren we hier aangekomen en zijn we naar het restaurant gegaan waar Graham en ik eerder zijn geweest (iets met Pitahaya). Karin was erg blij dat ik haar toch nog naar Roma had meegenomen, want vrijwel iedereen zegt dat het een van de gaafste gebieden is van Mexico-City, en eigenlijk weet ik niet precies waarom. Ik denk dat het is omdat er veel leuke cafeetjes zijn te vinden, het erg netjes is, groen en prachtige gebouwen heeft. Ik bestelde enfrijelados (tortillas met gebakken banaan en krokante amandelen ondergedompeld in bonensaus en Karin had mole-tortillas besteld. Het was zó lekker! Vooral omdat we enorme honger hadden gekregen inmiddels, haha. Het Jamaica-drankje met kaneel en gember was ook enorm lekker. Hierna hebben we nog wat rondgelopen en nam Karin een chocoladegebakje bij een Franse bakker naast de markthal waar ik een chocolaatje had gekocht. We genoten nog van een espresso, kletsten nog wat bij en liepen naar het metrostation, waar we afscheid namen. We zullen elkaar weer erg snel zien! We willen graag Arianna, Mathilde en Iida opzoeken in Parijs of Brussel van de winter, omdat wij al snel klaar zijn met dit semestser en zij nog niet, maar ik moet even zien hoe het met mijn gezondheid gaat; anders zien we elkaar in Straatsburg voor het vierde semestser in februari/maart!
Ik nam de metro naar Tasqueña en liep naar huis. Onderweg haalde ik nog een fles water. Ik was op dit moment nogal moe en pakte gewoon de grootste fles, want ik had zero to nothing thuis en dus had het hard nodig! Het was wat zwaarder dan normaal, maar ik dacht dat het kwam omdat ik een beetje moe was van de afgelopen twee dagen. Kwam ik thuis, bleek het 10L te zijn, hahahah! Ik ben heel thuisgekomen en met mijn rug ging het nog prima ook!
Hier heb ik de film SPF-18 aangezet en ben na wat YouTube lekker gaan slapen. Zoals je kunt merken, ben ik wat relaxter aan het doen, want ik moet vrijwel wachten op antwoord voor mijn thesis en goed de tijd nemen voor mijn regionalisme essay, maar dat gaat allebei goedkomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 83799

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: