Mariachi politie - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Mariachi politie - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Mariachi politie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 November 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend heb ik weer wat oefeningen kunnen doen gelukkig, waarna ik al vrij vroeg aan mijn thesis proposal kon werken. Met het geboor buiten is het aardig lastig, maar ik kom erdoorheen hoor! Ik moet wel zeggen dat ik inmiddels aardig chagrijnig was geworden… vandaar dat ik besloot even de eekhoorntjes gedag te zeggen. Onderweg naar het bos heb ik wat met ma en Maxime gekletst en liep door mijn lievelingsstraatje naar het bos. Ik had de natuur echt nodig, want ik draaide innerlijk gelijk helemaal om; ik was helemaal vrolijk. Dit kwam ook vooral door de wc-dame die me vroeg hoe lang ik was en ze keek me erg olijk aan – 2 koppen kleiner dan ik. Ik heb erg veel laantjes hier gelopen, genietend van de eekhoorntjes die elkaar achternazaten: zwart, bruin en grijs. Ik heb ondertussen nagedacht aan mijn methodologie van mijn thesis en dacht eerlijk gezegd dat dit de laatste dag zou zijn dat ik aan mijn huiswerk zou zitten, want ik zou morgen met Graham naar de piramides gaan. Maar dit veranderde nadat ik een berichtje van hem kreeg met de mededeling dat hij ook op zondag vrij is! Gelukkig, zo kreeg ik nog een dag gratis! Via de Superama ben ik teruggelopen en kon ik thuis weer verder aan mijn huiswerk.
Dit heb ik volgehouden tot 16h45 en was tevreden met wat ik voor elkaar had gekregen. Ik ben een koffie en kaneelbroodje gaan halen in Coyoacán en toen ik terug naar huis wilde kon ik mijn ogen niet geloven: er stond een mariachiband voor de carousel, wat niet erg vreemd is in Mexico, maar toen ik dichterbijkwam, zag ik dat het de Policía Federal was, hahahah. Stond de politie daar gewoon op te treden! Natuurlijk juichde iedereen ze aan en bedacht ik me hoe het zou zijn als dit in Nederland zou gebeuren….
Thuis aangekomen heb ik nog wat op mijn laptop gezeten en besloot ik nog wat te werken aan mijn thesis proposal tot 20h45. Toen vond ik het wel weer goed en heb ik nog een aflevering van The 100 gekeken voordat ik heerlijk ging slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 83730

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: