Ik ga echt geen dweil gebruiken - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ik ga echt geen dweil gebruiken - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ik ga echt geen dweil gebruiken

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag werd ik ietwat misselijk wakker en heb rustig ontbeten terwijl ik de tekst voor minorities ben begonnen. Het gaat over Griekenland en Turkije en hun spanningen, wat natuurlijk mega interessant is, aangezien dit mijn vakantielievelingslanden zijn!! Leuke bijkomstigheid was omdat ik nu om 8u wakker was ipv half7, ik alleen kon ontbijten. FINALLY. En dus heb ik rustig mijn koffie gezet die ik uiteindelijk niet heb opgedronken haha. Ik heb hem als koude koffie laten staan, misschien is dat morgen mega lekker? Ook heb ik mr. Haumesser gemaild met de vraag of ik mijn Euroculture presentatie 9 oktober over chocolade en de relatie met Europa mag doen en hij heeft ingestemd. Echt geweldig dit. Het gaat hier niet zozeer om het onderwerp, maar om het presenteren zelf, de technieken etc. Vandaar dat dit onderwerp mag op een masteropleiding ;)
Om 11u had ik een les ‘steps’ van de sportschool en merkte dat we maar met zijn 2en de les hadden samen met de lerares. ‘Steps’ is dat je een verhoginkje heb en dat je op muziek wat choreografie uitoefent met behulp van het ophoginkje. Ja, dat klinkt makkelijk zal je vast denken, maar het was echt heel moeilijk om haar Frans te horen praten en vervolgens de uitleg dus te missen en dan maar alles nadoen. Maar ik heb lol gehad. Ik vertelde haar na de les dat het lastig te verstaan was, maar zij dacht dat het gewoon aan mijn choreografische moves lag…tsja, dat zou ook kunnen. Daarna nog wat gewichten gepakt om mijn schouders/armen te trainen.
Om 12u thuis buiten geluncht -met wat ik naar binnen kreeg (wortels en hummus. Op de een of andere manier pak ik dit ALTIJD.) en het was heet! Mijn lange broek was gewoon weer te lang, terwijl het van de week zo koud was! Mij hoor je niet klagen vandaag.
Ik ging snel weer minorities lezen en kreeg een drang de keuken schoon te maken, omdat ik alleen thuis was en er dus niemand op me kan letten dan haha. Ik zette keihard goede muziek aan en heb alles schoongemaakt voor hoever ik kon. Ik moest eigenlijk de vloer dweilen, maar echt, ammehoela dat ik dat ga doen. Dat wordt elke week gedaan en het zag er zo schoon uit nadat ik eroverheen was gegaan met de stofzuiger dat ik lekker naar boven ging met dat ding. Ik besloot mijn kamer schoon te zuigen en de badkamer en trap ook. Daarna heb ik de badkamer schoongemaakt en ook niet gedweild, want dat vind ik toch echt wat overrated iedere keer. Alles zag er spik en span uit en toen ben ik beneden zoals een echte Leonie de dweil nat gaan maken en heb ik hem over de emmer gelegd, hihi. Ik weet toch wel dat ze het gaat controleren, want iedereen hier checkt mijn voorraad eten ook al. Ik gok dat ze tevreden zijn met mijn inspanningen.
Ik wilde de hele dag al lekker gaan lanterfanten in de stad, maar het kwam er maar niet van, maar ik ben nu wel heel blij dat ik alles gedaan had wat ik moest doen en dus beloonde ik mezelf om naar de stad te gaan. Daar heb ik een drankje gekocht dat mijn darmen weer op pijl moet trekken en toen ben ik naar de HEMA gegaan voor koffie (de vorige die ik had gekocht zijn blijkbaar senseo-pads… heeft iemand ideeën hiervoor? Kan ik het openknippen en in een filter doen? Op internet staat dat het door het gemis van compressie een slap bakkie wordt, maar ik ga het denk gewoon proberen) en zag daar al chocoladeletters in de winkel, hoe geinig! Daarna was ik echt heel erg moe en ben ik naar huis gegaan als een zombie.
Thuis weer wat naar binnen gepropt terwijl ik ma heb gebeld en alles heb verteld over de moeilijke keuze voor school… tweede semester, derde semester, etc. Maar het was super gezellig :)
Het is nu bijna tien over negen en ga lekker naar bed. Hopelijk voel ik me morgen een stuk beter. Ik heb nog zo veel te lezen en wil ook graag de stad in! Karin is me al aan het appen voor plannen, we zullen zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 83993

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: