We willen niet weg! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu We willen niet weg! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

We willen niet weg!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 December 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend heb ik ontbeten, wat voor remedies gedaan en had ik van 10 tot 14h30 fascisme; de laatste schooldag. Ik was een beetje laat, maar zat alsnog middenin en had het prima naar mijn zin. Er waren twee presentaties: Arianna, Bethany en Mariia & Daan, Guillaume en Essi. Het was super interessant, maar ondertussen moesten we ook een formulier invullen over de klas (of we feedback hadden), dus was mijn concentratie daar af en toe. Het ging over ‘conspiracy theory van de deep state’ en EU-USA-Russa relations.
In de pauze gingen we koffie halen beneden (espresso voor mij) en toen ik boven kwam had Arianna de foto’s van gister op haar computer gezet, dus gingen we ze bekijken. Prachtig!! We zijn een mega goed team! Af en toe kwamen er mensen voorbij met opmerkingen als: ‘Ahh Leonie, you’re a model!’ Haha
Na de les gaf Maria iedereen een klein kerstmannetje en gaf ik iedereen een kaart (we hadden het elkaar niet verteld, maar wij precies hadden het idee om de klas wat te geven) en ze vonden het allemaal heel lief. Ik weet niet of het deels door mij kwam, maar Essi begon te huilen, Karin half en Maelle ook half. We bleven allemaal nog lang nakletsen in het lokaal, op de trap en uiteindelijk heb ik tot 17h beneden met Essi en Guillaume gekletst. Vooral over hoe het nu zit met Gulnur natuurlijk. Ze gaan op vakantie samen en hij heeft haar drie keer gezegd dat er niets meer inzit dan vrienden, dus dat gaat lastig worden.
Essi en ik zijn naar de stad gegaan, want zij moest nog wat cadeautjes kopen (zij gaat ook woensdag weg), en daarna was ik om 19h thuis.
Hier was ik van plan even snel te dineren, maar toen ik bezig was met spullen pakken, kwam Cecile en vond het raar dat ik ging eten, maar ja ik had honger. Zij en Mariia gingen spullen pakken en de kerstmuziek ging aan - er hing gelijk een gezellige sfeer. We zaten allemaal in de woonkamer (ik naast de kerstboom), we maakten wat foto’s en ze hadden nootjes op tafel gezet, vergezeld met ‘millet’ toast met tonijntapenade en zelfgemaakte rafaello-balletjes van Mariia. We kletsten heel wat af en om 21h besloten Mariia en ik naar Camilla te gaan. Ik ging voor het feest, Mariia ging om een foto te scannen, foto’s te nemen en snel weer weg te gaan.
Bij Camilla was het super gezellig! De sfeer was weer heel hoog. Julia en Camilla hadden allebei een polaroid-camera en Maelle had een professionele, dus we hebben heel wat foto’s gemaakt. Aan het eind van dit feest ging Maelle weer huilen en had de rest het ook moeilijk. Ze stonden er allemaal op dat ik morgen naar een bar kom in de stad, dus nu moet ik wel…:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 83861

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: