Girl power - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Girl power - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Girl power

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag had ik mijn evaluatie-Frans-toets en dus ging ik met mijn laptoptas naar school. Dit was tevens ook onze laatste Frans-les met uitzicht op de kerk, omdat de universiteit in een ander gebouw zit. Ik zat tussen Karin en Clarissa in en heb geen idee of ze überhaupt hebben ‘afgekeken’, maar dat hadden ze dus makkelijk kunnen doen ;) De toets ging goed. Eerst een paar grammaticale dingetjes, nieuwe vocabulaire, hypothesezinnen en daarna een 200-woorden tekst met antwoord op de vraag: ‘Hoe zie je de wereld in 2050? - wat is er veranderd, en ben je optimistisch of pessimistisch?’. Ik heb wat over technologie en klimaatverandering verteld en heb toen mijn laptop gesloten. Ik mocht het thuis naar haar opsturen, want er was geen internet daar. Dus had ik makkelijk kunnen valsspelen thuis, maar zoals de meeste van mijn familie zal weten: zo ben ik niet, dus heb ik het netjes gelijk opgestuurd zonder er nog naar te kijken; anders blijven we gaan!
Daarna begon het steeds meer te regenen en heb ik me teruggetrokken op mijn zolderkamertje om mijn leesmateriaal eindelijk af te ronden en wat nieuwe dingen te starten voor school, terwijl de regen op de ramen tikte. Heerlijk. Eindelijk kon ik mijn truitje met lange mouwen aan en was ik in relaxmodus. Die hitte wordt me nu echt te veel, ik ben al lang klaar voor kerst, laat staan voor de herfst! :D
Ik voelde me niet goed (ben bang dat het door de chocola van Karin komt - koemelk) dus wilde ik graag een filmpje kijken. Karin had al andere plannen en ik wilde het niet laat maken, dus zou ik met Maria een filmpje gaan kijken thuis. Ik pakte heel enthousiast drie films voor haar (Da Vinci Code deel 1, deel 2 en Pirates of the Caribbean deel 1) en we kozen Da Vinci Code. Toen nog de dvd-speler aan de praat zien te krijgen… Cecile kwam eraan en na aan wat draadjes trekken en de tv keer op keer optillen en omdraaien hadden we beeld en geluid. Ze kijkt letterlijk NOOIT tv of dvd, dus dit zal een hele ommekeer voor haar zijn geweest.
Na ons girl-power moment liet Cecile zien hoe de keuken schoongemaakt moest worden en stelde Maria voor om een plan op te maken voor het schoonmaaksysteem. Ik stemde maar gewoon akkoord, maar allemaal leuk en aardig… maar ik ga natuurlijk niet keihard mijn polsen verpesten door te boenen als ik al speciaal behandeld word op school. Ik zal mijn uiterste best doen, maar al die zware apparaten overzetten wordt denk geen succes. We zien wel hoe we dat gaan doen ;).
Omdat alles wat langer duurde dan gedacht besloot Maria toch geen film te kijken en heb ik zelf Da Vinci Code aangezet. Cecile kwam na een half uurtje even haar diner bij me eten en hebben we een stukje samen gezien. Ik vond er eerlijk gezegd helemaal niks aan dus heb toen halverwege Twilight aangezet en heb ik die half gekeken (die ken ik toch uit mijn hoofd). Vroeg naar bed gegaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 84331

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: