Oops! I did it again.... - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Oops! I did it again.... - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Oops! I did it again....

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Wow, ik vergeet inmiddels de dagen gewoon… het lijkt allemaal zo op elkaar! Ik weet zeker dat als school begint, ik meer mijn agenda zal gebruiken en dan zal het wat beter in mijn hoofd zitten :)
Vanmorgen ging mijn wekker lekker vroeg: 6:30. Het was schemerig en Leonietje deed eerst haar fysio, ging naar beneden en zag dat haar bord van gisteravond nog op het aanrecht stond… whoops! Gelukkig is de landlady niet zo streng. Maargoed, die heb ik dus gelijk weggewerkt.
Om zeven uur was ik dus al op de markt te vinden. Gelukkig was die al open! Cecile had het me al verteld, maar ze was er zelf ook niet zo zeker van. Daar aangekomen sjeesde ik naar de eerste de beste kraam waar ik van de week ook veel gekocht was en het beviel me prima. Daar heb ik tomaten, druiven, komkommer, paprika, courgette, boontjes, broccoli, wortels en appels gekocht. Top. Daarna snel terug naar huis, ontbijt maken, koffie maken, een kop aan Maria geschonken, ALTIJD sleutel vergeten, dus weer schoenen uit en terug naar de zolder rennen, schoenen weer aan en naar school snelwandelen. Na tien stappen bedacht ik me dat ik mijn portemonnee was vergeten, maar ik gokte dat ik hem niet nodig zou hebben, dus liep ik gewoon verder. Misschien was dit een foutje geweest.
Ik liep heel nonchalant met mijn koffiemok in de vorm van een cameralens in de straten van Straatsburg op weg naar Frans college, haha wat een leven.
Bij Frans ben ik op de een of andere manier gewoon altijd moe. Het maakt blijkbaar niet uit of ik koffie zet in de ochtend of niet. In ieder geval heb ik het niet weer op school gekocht. Goed bezig! Na de les ging ik met Karin, Clarissa (Italië) en Ellen (Ierland) langs wat studentenkraampjes voor studentenverenigingen. Feministen, sporten, debatteren, etc. Niets sprak me erg aan, en ik denk ook niet dat ik er tijd voor zal hebben. Ik schrijf liever voor de krant van school als ik tijd over heb, maar dat valt nog te bezien.
Na school ging ik naar het Palais Universitaire - Histoire et des Arts om brochures voor het evenement voor aankomend weekend rond te delen. Ik liep op gevoel en kwam warempel nog op de plaats van bestemming uit ook! Het was een prachtig oud gebouw, wat een freaking paleis was! Ik was tegelijkertijd bang om binnen te stappen zonder museumkaart, maar deed ook gewoon of ik er een student was, en niemand keek me raar aan. Daar heb ik een rondje gelopen door de prachtige marmeren gangpaden en kwam tot de conclusie dat ik het niet kon vinden. Uiteindelijk vroeg ik aan iemand waar het secretariaat zat en die zou om 12uur gesloten zijn, maar ik ging toch (het was 12:04). Daar heb ik de papieren afgegeven en ik hoop dat het goed is gegaan, want zij zeiden dat ze van niets wisten. In ieder geval heb ik gedaan wat ik moest doen.
Hierna stuurde Clarissa me een berichtje of ik meekwam naar de stad om te shoppen en ik liep ook enthousiast de richting van de stad op om onderweg te bedenken dat ik mijn portemonnee was vergeten… alweer. Ik wilde terug naar Cecile, maar besloot langs mijn oude airbnb te lopen en de stad een beetje in te gaan. Ik whatsapp’te Clarissa dat ik naar de H&M zou komen, maar daar aangekomen (aan de hele andere kant van de stad) kon ik ze niet vinden. Aangezien ik toch geen portemonnee bij me had en ik me niet helemaal top voelde ging ik lekker naar huis.
Daar heb ik in de achtertuin geluncht en kwam tot de conclusie dat het veel te heet was om buiten te zitten. Dus gingen alle spullen weer mee naar boven en daar heb ik even goed aan school gezeten, opa en oma gebeld met video, gewerkt aan het evenement (ik heb alle tramtijden opgezocht voor de belangrijke Europese culturele mensen die gaan komen en een kaart van Straatsburg). Verder hebben we veel gecommuniceerd over het project en plannen gemaakt om morgen naar het Europees Parlement te gaan om een uurtje een debat mee te maken.
Maria en ik hebben allebei zoals gewoonlijk apart gekookt, maar wel samen buiten gegeten, vechtend tegen de vliegen. In de avond boven heb ik met pa en ma een videogesprek gehad en ben ik vroeg naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 83868

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: