Culturele meeting voor evenement - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Culturele meeting voor evenement - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Culturele meeting voor evenement

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar Frans les gelopen vanuit een hele andere hoek, namelijk vanuit Neudorf, in plaats van vanuit Krutenau (de school is in Esplanade voor de mensen die graag willen googlen). Hier waren Karin en ik enorm moe in de pauze en na een uur les moest en zou ik toch echt een koffie halen in de kantine, ook al zei Karin dat die niet te zuipen was. Ik moet zeggen dat ik het gewoon een lekkere koffie vond. Misschien lag het er bij haar aan dat ze een latte had besteld en ik gewoon een zwarte koffie had :) Na de caffeine boost ging het een heel stuk beter bij Frans, maar het is wel lastig. Gelukkig leer ik een hoop! We leren momenteel enorm veel nieuwe werkwoorden en ook woorden die hetzelfde betekenen, maar je in andere situaties gebruikt. Dus nu is er een verklaring dat ik het nieuws niet zo goed kan volgen: ze gebruiken gewoon hele andere woorden dan degene die ik al ken!!
Na de les heb ik boodschappen gedaan in Auchan en ben ik naar huis gelopen. Althans, dat was de bedoeling. Ik liep natuurlijk helemaal de verkeerde kant op. Het hoort zo’n 40 minuutjes te zijn om naar school te lopen, maar ik moet zeggen dat ik de terugweg helemaal via de stad heb gelopen haha. Het is sowieso een uur geweest. Gelukkig kon ik het allemaal goed vinden.
Even lunchen en tegelijkertijd pa gebeld en weer door met de studie. Dit keer lees ik over de instanties van de Europese Unie en de treaties. Interessant hoor!
Even een kort schoonheidsslaapje en weer door. Om vijf uur moest ik weer in het gebouw MISHA zijn. Op weg naar school liep ik dit keer wel goed gelukkig, maar kreeg ik weer spontaan een bloedneus. Het is echt veel te heet hier! Bij de Carrefour Express kwam ik met een geknepen neus dicht binnen om een servet te vragen. Gelukkig hebben ze me er een gegeven (bij thuiskomst heb ik gelijk een pak tissues in mijn tas gedaan ;P). Dit keer moest ik op school zijn voor een meeting over een evenement. Ik heb me ingeschreven als vrijwilliger voor een evenement dat van donderdag tot en met zaterdag plaats zal vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet waar het over gaat, maar het is voor ICOMOS en gaat over cultuur, Europese mensen en het is goed voor je netwerk (voor iedereen die niet weet wat ICOMOS is; hier een wikipedia-antwoord: De ICOMOS (The International Council on Monuments and Sites) is een internationale NGO die zich bezighoudt met het behoud van culturele monumenten zoals gebouwen, historische steden, cultuurlandschappen en archeologische vindplaatsen). En aangezien ik zat te azen op een stage bij UNESCO, is dit geweldig. Er zijn maar vijf vrijwilligers, dus ik heb nu al een streepje voor. Mensen van UNESCO en musea door heel Europa zullen aanwezig zijn, dus het is een belangrijk ding. De vrijwilligers zijn: Bethany (Taiwan), Maelle (Frankrijk), Maria (Rusland), Camilla (Italië) en ik (Nederland ;)), dus we zijn een leuk clubje zo! Ik moet flyers uitdelen in het Palais Universitaire - History of Arts en ik ga samen met Camilla een flyer maken voor de mensen die komen. Daarin kunnen ze info vinden over trams/bussen/restaurants/contactinformatie, etc. Donderdag is de opening van het evenement, maar daar hoeven we niet bij te zijn. Vrijdag gaan we met z’n allen (behalve Camilla) naar Karlsruhe in Duitsland om het evenement bij te wonen en de stad te verkennen. Zaterdag is het evenement in Straatsburg en worden we geacht te helpen met flyers, audio uitdelen, mensen te helpen naar de trams, microfoons bij sprekers houden, etc. En we kunnen dus gaan netwerken. Ik vind het gaaf om een Europees evenement eens van dichtbij mee te maken. Zo kan ik eens ondervinden wat me aanspreekt en zo zet ik mijn beste beentje voor :) Misschien vind ik wel een stageplek of in ieder geval stage-inspiratie!
En ja, je leest het goed: ik heb eindelijk Camilla ontmoet! Zij heeft me dus aan deze kamer geholpen en het was erg leuk om haar eindelijk in het echt te zien. Natuurlijk hebben we elkaar al gecheckt op facebook, zoals iedereen doet haha, maar in het echt klikte het ook al. De meeting duurde anderhalf uur, dus lang erna hebben we elkaar niet gesproken.
Ik ben hierna naar huis gegaan en heb buiten gedineerd. In de avond wat geleerd en niet al te laat naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 84248

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: