Kaarten in de klas? - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Kaarten in de klas? - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Kaarten in de klas?

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

De ochtenden zijn top hier… ik maak er in ieder geval een feestje van. Ik begin de dag lekker rustig, bij voorkeur in mijn eentje in de woonkamer met koffie, appel, en een havermoutontbijtje terwijl ik naar herfstmuziek luister en mijn dagboek van de dag ervoor schrijf. Daarna zoek ik meestal een paar schooldingen uit. Vandaag bedacht ik een cool idee voor mijn research paper voor het vak met de steden van gister. Ik denk dat ik wil onderzoeken wat de rol van koffiehuizen is in Europese steden, aangezien het altijd een publieke plek is geweest en het vroeger een grote rol speelde in de politiek. Ik heb gekeken of er genoeg over te vinden is, maar dat valt nog te bezien. Ik denk dat ik mijn leraar ga mailen en hem ook een tweede optie zal aanbieden wat met Griekse mythologie te maken heeft. Iets met Londen lijkt me ook leuk, maar eerlijk gezegd niet interessant genoeg… Hij kan me vast wel helpen.
Om half tien ging ik naar de sportschool en had een les ‘cuisses, abdos flash’, wat versterking van de heup- en buikspieren is. Geweldig voor mij dus :) Omdat het een doordeweekse dag was, zat ik tussen de oudere dames haha maar dat gaf niets.
Daarna nog wat geleerd en toen was ik zo verschrikkelijk moe dat ik even ben gaan liggen. Snel lunchen en op naar school, want om 14h30 had ik les in Galiléo, wat drie kwartier lopen betekende. We hadden ‘Eurocompetence’ en hier bespraken we onze cv’s en kwalificatieprofielen. Ik zat naast Bella en wij zijn toevallig de enige van de klas die ‘European Studies’ hebben gestudeerd. Na de pauze gingen we een spelletje spelen. We moesten in vier groepen van vier zitten (Camilla was nog ziek - er zijn er momenteel veel ziek in de klas!) en we kregen een papiertje met de info. Het bleek het spelletje ‘Trump’ te zijn, maar ik kende het eigenlijk niet. Eerst snapte ik het, maar uiteindelijk na twee rondes snapte ik het ineens niet meer haha, maar toen mochten we niets meer zeggen. Eerst sloeg dat nergens op, maar toen moesten de winnaar en verliezer naar een groep hoger of lager. Toen kwamen er dus twee nieuwe mensen in je groep en moesten we het spel spelen zonder het uit te leggen en konden we alleen handgebaren gebruiken. Dat was best komisch. Jammer genoeg kreeg ik hier last van mijn polsen, maar moest de rondes afmaken, dus heb de rest van de dag en nacht met gips om gelopen.
We gingen hierna naar een bar om een paar afgestudeerden te spreken en uit te horen over hun belevenissen in het buitenland, zodat we vragen konden stellen over de verschillende universiteiten. Ik heb met iemand gepraat die in Polen heeft gestudeerd en in Venetië stage heeft gelopen (en nu bij de Council of Europe werkt), en iemand uit Italië die op school heeft gezeten in Bilbao. Ze hadden helaas andere meningen. Die van Polen zei dat je voor de taal/land moest kiezen en die van Bilbao zei dat je voor de specialisatie moet gaan van het land… nu weet ik het dus helemaal niet meer. Ik neig nu meer naar Italië en Spanje. We moeten volgens mij nog een lijst met vakken krijgen, dus ik zal mijn keuze op basis van dat maken. Ik zat eerst gezellig naast Mathilde en later naast Gilsun en dat was maar goed ook, want we hadden het over stages en nu gaat hij aan het kantoor van UNESCO in Venetië vragen of ze een stageplek hebben voor mij. Ik vroeg of hij toevallig iemand uit Londen kent, maar dat was niet het geval. Maar misschien gaat het balletje zo wel rollen :)
Hierna liep ik naar huis, kocht wat vijgen voor morgen (vijgen is echt het Straatsburg-ding van Leonie hier, geen idee waarom. Ik denk dat het komt doordat ze makkelijk mee te nemen zijn naar school) en heb wat gegeten, maar voel me nog steeds niet top. Daarna ging ik ‘Scorch Trials’ kijken met chocola en nootjes en kokos (vertrouwd voor ma haha) tot het soortement misselijke aan toe, en ben ‘vroeg’ gaan ‘slapen’. Wederom door de chocola (denk ik) heb ik niet goed kunnen slapen… (ik twijfel nu -de volgende ochtend- om mijn bed weer in te stappen, maar ik ga na school wel weer liggen denk ik… vanavond is er een feestje bij Iida en wil dat niet missen!). Het kan ook komen door de gluten/lactose die ik iedere dag ongeveer heb gegeten… Maar nu ik weet dat het die rogge en hummus was, stop ik daar even mee :)

• 27 September 2018 - 19:50

Eveline:

Je bent goed bezig Leonie, ik ben trots op je.
    Succes!!!!