Iedereens goede vriend - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Iedereens goede vriend - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Iedereens goede vriend

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend begon weer heerlijk rustig in de woonkamer en toen ik mijn tweede kop koffie kwam claimen in de keuken, raakte ik in gesprek met Maria over de appartementen verdeling in Parijs. Het blijkt nu dat de rest helemaal nog geen airbnb had geregeld en ik nu dus met Mathilde, Daan en Bella zit (wat ook leuk is), maar over het algemeen ga ik meer met Karin, Maria, Gulnur en Julia om…, maargoed. Je ziet elkaar daar toch de hele dag gok ik zo. Maria vertelde me dat Karin en Julia met mij wilden, dus stond ze ervan te kijken dat ik al wat had geregeld. Ik heb Karin gelijk een berichtje gestuurd dat ik niet wist dat ze nog niets hadden, want ik voelde me een beetje lullig, maar ze zei dat het goed was.
Ik nam de human rights aantekeningen door en ging naar de remedies klas. Wow, wat een vak. Je kan zo’n beetje niet meer fout begrijpen als dat ik doe volgens mij. Mijn brein werkt anders dan dat die van de lerares, of ik heb gewoon echt alles fout. Toen ik een vraag stelde was het antwoord ‘oh nee!’ (gevolgd zonder uitleg), en toen Guillaume echt precies dezelfde vraag stelde 2 minuten later was het antwoord ‘ja, inderdaad’. Dus nu ben ik wel een beetje in de war… Mijn volgende vraag werd ook met gelag door de lerares in een hoekje geworpen en zei dat ik het helemaal fout had, maar uitleg kwam er wederom niet, dus ik denk dat Google mijn beste vriend wordt straks. Ik begin nu toch echt wel te twijfelen of Italië met de human rights specialisatie een goed idee zal zijn.
Thuis heb ik de hele middag de minorities movie ‘A Touch of Spice’ geanalyseerd en ik denk dat ik aardig op de goede weg ben. Alleen heb ik veel meer te zeggen dan een halve pagina samenvatting en een halve pagina discussie. Mijn discussie bestaat momenteel uit een volle pagina, dus daar moet ik nog even kritisch naar gaan kijken. Ik zat zo lekker in het verslag dat ik geen zin had om het af te breken door naar de sportschool te gaan, maar omdat ik vandaag zo mank naar huis liep leek het me wel een beter idee.
Moe deed ik mijn sportkleding aan en liep naar de buren, a.k.a. de sportschool en begon te fietsen, met uitzicht op mijn huis hier. Ik heb daarna een paar toestellen geprobeerd en dat beviel me prima, rustig opbouwen!
Om 19h ging ik douchen, gooide ik een salade bij elkaar en ben ik naar Camilla gegaan (weet je nog, die woont op vijf minuten loopafstand) om de schoolkeuze te bespreken. Ze was nog steeds ziek en hoestte overal doorheen. Maar we hebben het erg gezellig gehad! Ik ben van 20h tot 22h langs geweest en eigenlijk hebben we het vooral over de klas gehad (Gulnur en Guillaume zijn soortement een setje, Arianna vind de opleiding tegenvallen en te makkelijk, wie hoort bij welke groep, etc.) Ook zei ze dat ze me beschouwt als haar beste vriendin van de klas :) Karin zei dat vorige week ook al, haha, ik weet zelf niet wie ik moet kiezen, maar ik doe iets goed denk ik! Doordat we het veel te gezellig hadden, hebben we maar een half uurtje naar de scholen gekeken en prikten mijn ogen zo erg dat ik besloot naar huis te gaan. En iedereen begrijpt dat ik heel de nacht heb liggen woelen over de studiekeuze, want nu weet ik het helemaal niet meer. Camilla wil sowieso naar Groningen maar weet haar tweede keuze niet en ik twijfel nog steeds tussen Spanje en Italië, Italië en Spanje…