Het nooit-komende presentje - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Het nooit-komende presentje - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Het nooit-komende presentje

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Dierenvriend Leonie hier hoorde van haar moeder dat het dierendag is…, maar sorry ik hou blijkbaar niet zo van katten, want Pasha kreeg geen speciale aandacht van me. Ik vind het eerlijk gezegd maar een hele irritante kat. Misschien moet onze relatie nog wat verbeteren…
Ik heb fascisme gelezen, het verhaal van dinsdag geschreven en ben boven fysio gaan doen met muziek van Hey Violet en Paramore #girlpower. Daarna snel geluncht en wederom weer veel te snel naar school moeten lopen, maar ik heb het weer gehaald :)
We hadden eerst Europese instituties van de gepassioneerde Schotse leuke lerares en hier hebben we alles over de treaties geleerd, wat erg interessant was! De les eindigde met een discussie over de Brexit en de rol van Ierland en Schotland, maar mijn aandacht was er niet meer bij. De Engelse studenten waren iets te gepassioneerd aan het praten. Daarna konden we de reader van cultural policy ophalen en hebben we er een dik ‘boek’ bij. Hmm,, ik weet niet hoe ik daarover moet denken.
We hadden 1 uur pauze voor de volgende les en dus gingen we eerst bij MISHA langs om ons presentje op te halen. Mr. Kosta zou het bij de balie afgeven, maar heeft niets gedaan, dus waren we er alweer voor niets. We gingen met de klas buiten op het gras voor het Institut LeBel-gebouw zitten waar we besloten dat we in tweetallen willen werken voor minorities. Gelukkig is iedereen het er nu mee eens, en kunnen we waarschijnlijk het moeilijke filmpje samen maken. Volgende week is de les en kunnen we het voorstellen aan de leraar.
Bij de les fascisme zat ik helemaal vooraan en volgens mij kon de lerares zien dat ik gemotiveerd bezig was. We bespraken het artikel dat we moesten lezen en daarna mocht je nog wat punten zeggen. De lerares vroeg of we dachten dat fascisme in deze tijd nog voor kan komen. Ik was van mening van niet door alle instituties en ingewikkelde situaties, maar Camilla was het niet met me eens en zei dat ze in Italië ziet dat het daar al bezig is. Ik vond dat het een pre-fase was en nog geen fascisme en dus kwam ik in een discussie terecht met de Italianen en Duitsers. Gelukkig nam een Finse, een Fransman en een Kazachstaanse het voor me op ^^.
Na de les liep ik dit keer weer in mijn leren jasje naar buiten, voldaan van de dag. Ik ben aardig op schema met mijn huiswerk, heb goed mijn best gedaan en het was inmiddels 19h, dus was 19h30 thuis. Ik vond dat ik wel wat rust verdiend had.
In de keuken heb ik met Maria gegeten en hier vertelde ze me dat ze de opleiding erg moeilijk vind en dat ze er gestresst door is… ik snap het wel, aangezien ze nog nooit wat van Europa heeft geleerd en al helemaal niets in het Engels. Ik kan gelukkig wel goed meekomen heb ik het idee (ik weet natuurlijk niet of ik op het goede denkniveau zit) en hoop dat ik gewoon zo door kan gaan. Ik heb mijn kamer een beetje opgeruimd, artikels gelezen van de Euroculturer krant, een herfstvideo op YouTube gekeken, ‘Eclipse' gelezen (boek die ik heb gevonden in de boekenkast op de overloop - het mag vast wel van Cecile, want het is het derde deel van Twilight en ik gok niet dat zij daarin is geïnteresseerd) en lekker gaan slapen. Althans, dat was de bedoeling. Om 23u besloot ik pa te bellen, want ik kwam tot de conclusie dat het wel goed zou uitkomen als hij dit weekend op bezoek komt. Hij was bij een concert dus hij was nogal flabbergasted, maar het zou hem misschien wel uit kunnen komen. Morgen om 13u bellen we weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 84001

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: