Italiaanse proeverij - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Italiaanse proeverij - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Italiaanse proeverij

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Zoals gewoonlijk ben ik eerst naar de markt gegaan. Maar voor de verandering kwam ik hier Cecile tegen toen ik (NON-BIOLOGISCHE!!) broccoli, paprika en tomaten aan het kopen was… gelukkig heb ik er verder niets meer over gehoord. Daarna weer chocolade gehaald, omdat mijn presentatie waarschijnlijk aankomende week zal zijn.
Thuis heb ik er een feestje van gemaakt en heb ik ontbeten met herfstmuziek. Maar eerst heb ik een discussie gehad over koffie met Cecile, want ze vindt het raar dat ik wel koffie kan drinken, terwijl het ‘zo verschrikkelijk slecht’ voor je is omdat er ‘allemaal chemische stoffen in zitten’. Ammehoela, ik weet zelf wel dat koffie een controversieel onderwerp is, maar ik ben van mening dat het goed voor je is :) En mega lekker, dus ze moet gewoon even normaal doen :).
Ik kreeg daarvoor in de plaats biologische koffie van haar, dus zo hebben we het goed gemaakt.
Na mijn ontbijt heb ik me boven klaargemaakt voor de sportschool, waarna ik buiten lunchte en weer boven aan mijn rapport van cities ben begonnen. Ik ga nu eens bedenken welke koffiehuizen ik wil gaan onderzoeken (Even ma straks een berichtje sturen!).
Om 14h30 heb ik met Arianna (Italiaanse) in de stad afgesproken voor de H&M. Ze had een afstudeerjurk nodig, omdat haar uitreiking van haar bachelor begin november is (in Zwitserland), dus hadden we een goede reden om wat leuks uit te zoeken. We zijn verschillende winkels afgegaan; onder andere ZARA, UNIQLO (waar we Essi en Gulnur heel toevallig tegenkwamen boven!),… onze pauze was op Place Kleber bij de Starbucks om een cold brew koffie met ijs te halen met dat heerlijke weer en toen door naar wat Franse winkels en Galerie Lafayette. De eerste winkels waren uiteindelijk het leukst, maar we moeten er nog even over nadenken welke jurk het wordt (2 zwarte opties; 1 elegante jumpsuit en 1 jurkje). Bij LUSH besloten we zwarte pilletjes voor je tanden te proberen en dat was verschrikkelijk! De rest van de middag hebben we gehoest en geproest, want de smaak was niet te harden. Gelukkig had ik kauwgom bij me haha, terwijl dat zelfs niet echt werkte!
Na de winkels wachtten we op de flatmate van Arianna die Maelle (Franse) heet (niet die uit onze klas) en samen liepen we naar de tram E naar Robertsau en reden we weer langs het parlement, wat nu al gewoon aan het worden is. We gingen naar een Italiaanse proeverij! Hier waren veel ouderen die flessen wijn probeerden met bijhorende apperetiefjes zoals salami, kazen en olijven. Het was een kleine winkel met nul jongeren, dus ik voelde me een beetje opgelaten. Maar het was leuk dat Arianna wat kon vertellen over verschillende producten van verschillende regio’s in Italië en je kon echt zien dat Fransen en Italianen om eten geven, in tegenstelling tot Nederlanders… (waar zijn jullie toch mee bezig?!) Natuurlijk probeerden ook wij wat wijnen en eindigden we met de Barolo van 70eu per fles. Ja die was wel erg lekker!!
Daarna de tram terug naar huis en ik was uit-ge-put! Eerst tickets gekocht voor morgen… en daarna de film ‘Limitless’ gekeken.

  • 22 Oktober 2018 - 16:11

    Ma:

    Wat kun jij enorm genieten Leonie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 83934

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: