Gyspy day - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Gyspy day - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Gyspy day

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend was ik lekker rustig mijn Emre case voor remedies aan het doornemen en kwam ineens om 9:17 tot de conclusie dat ik les had in een nieuw gebouw! Ik zocht het op en het bleek drie kwartier lopen zijn… en ik had les om 10u. Maargoed, ik had mijn tas al soortement klaar dus heb ik me snel klaargemaakt en ben ik het huis soortement uitgerend. Onderweg bedacht ik me dat iedereen altijd te laat komt, dus als ik vijf minuutjes later zou zijn voor minorities dat het geen ramp zou zijn, dus liep ik op normaal tempo, wat ook een stuk beter voor mijn heup was.
Met een plattegrond op mijn telefoon liep ik naar het gebouw; het was dit keer naast de botanische tuin in het psychologie-gebouw. Het was een prachtig oud gebouw! Eerst de toiletten zoeken en dan het leslokaal, want ik had echt geen idee waar ik moest zijn. Toen ik de toiletten uitliep kwam ik precies Maelle en Camilla tegen die zeiden dat we de verkeerde ingang hadden genomen. Samen liepen we naar de andere ingang (in hetzelfde gebouw; vreemd ja) en kwamen we terecht in een oude theaterzaal. Hier hadden we minorities les 2.
We zaten allemaal op een rijtje. Omdat het gebouw zo oud was, zaten we op kerkbanken… niet super comfortabel helaas! Eerst bespraken we de ingeleverde artikels van les 1 en gingen daarna ging de dag over diasporas en het Roma (gypsy)-volk.
In de lunchpauze ging ik buiten met Lucile en Bethany de remedies-case bespreken. En wow, wat was het verschrikkelijk heet! (25 graden). Lucile werd geterroriseerd door een wesp en die wilde echt niet weg en bleef terugkomen voor zo’n kwartier; we besloten te verhuizen. Daarna hebben we de rollen verdeeld en hebben we het laatste kwartier leuk gekletst. Nu blijkt dat Lucile ook Olomouc op 1 heeft gezet! Ze vroeg of ik een kamer met haar wil delen, maar ik vertelde haar ook dat ik al contact had met een ander Nederlands meisje, dus dat ik daar eigenlijk nog geen antwoord op kon geven.
Na de pauze hebben we de film ‘Vengo’ gekeken. En nee, dames en heren, het is absoluut geen aanrader. Het ging over een gypsy-volk in een afgelegen gebied en familieruzies. Pfff, en dan die kerkbanken. Daarna hebben we de groepen besproken voor de minorities film die we moeten maken en ga ik samen met Camilla de Italiaanse minorities in Straatsburg onderzoeken. Dit wordt handig aangezien zij aardig wat Italiaanse vrienden hier heeft! We konden uiteindelijk al om 16h naar huis, dus waren we een uur eerder thuis; dat was wel lekker. Ik liep langs een Dominicanen kerk en besloot even naar binnen te gaan. Het was erg klein en donker, maar wel interessant. Het stond tussen allemaal gebouwen in en was tegenover de universiteit. Het valt helemaal niet op.
Thuis aangekomen heb ik me toch van het weer genoten! Ik heb buiten gezeten met mijn laptop en heb de zaak van Emre verder uitgewerkt met een lekkere kombucha. Na zo’n vijf minuten rust kwamen Maria en Cecile alweer thuis en was het helaas gedaan met mijn Leonie-tijd. Maar ik heb me soortement in mijn computer gezogen en kon zo toch buiten verder met mijn huiswerk, terwijl Cecile de rode boom ging snoeien buiten en Maria in de keuken ging koken.
Daarna was het aan mij de beurt om te koken en heb ik het buiten gegeten en ben ik daarna tot zo’n 19h30 buiten gebleven. Ik vroeg of mensen zin hadden om te chillen, maar iedereen moest leren. Echt hoor, onze klas is aardig vreemd. Door de weeks gaat iedereen feesten en in het weekend gaan ze leren. In mijn wereld werkt dat andersom!
Ik kreeg een ingeving om de badkamer schoon te maken en heb dat gelukkig uitgevoerd, plus mijn kamer schoongemaakt! Daarna heb ik weer aan mijn chocoladepresentatie gewerkt, want ik weet nu niet wanneer die is, en wil hem wel kant en klaar hebben. Volgens mij heb ik te veel tekst, maar ga ik even kijken wat ik erin laat en wat niet. Het is te interessant allemaal, haha! Ik ga zelfs een quiz uitvoeren en laat ze een klein stukje peru 100% chocolade van de markt hier in Neudorf proeven… dat wordt leuk!
Daarna heb ik boeken uitgekozen uit de kamers van de dochters van Cecile en heb ik wat gelezen.

  • 22 Oktober 2018 - 16:08

    Ma:

    Succes met de presentatie over chocolade, dit wordt vast heel leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 84349

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: