Graduation dress voor Arianna - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Graduation dress voor Arianna - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Graduation dress voor Arianna

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

What a fun day!
Jaja, om half acht was Leonie weer op de markt te vinden. Dit keer in de schemering heen en in het eerste ochtendlicht weer terug. En nee, ik heb dit keer (met moeite) geen chocola gekocht, want ik heb nog een reep thuis ^^.
Daarna heb ik ontbeten en ben ik aan het artikel van minorities gaan werken. Het was de bedoeling om met Anthony te Skypen om 9u, maar toen vroeg hij last-minute of het naar morgen verschoven kon worden. Ik vond het prima; zo kon ik tenminste harder doorwerken. In de ochtend ging Cecile weg en Maria had hiphop om 10u, dus was ik home alone, yay! Ik maakte er gebruik van door de keuken schoon te maken zonder overal op gewezen te worden. Om half twaalf ging ik richting de sportschool en moet ik zeggen dat ik goed mijn best heb gedaan. Er waren er niet zo veel vandaag! Uiteindelijk was ik de enige meid tussen een aantal jongens, haha. Maar ik kon net zo goed meedoen hoor!!
Douchen, lunchen en geprobeerd om buiten een minorities artikel te schrijven over diaspora’s. Om 16h15 was ik het helemaal zat, dus ging ik lekker naar de stad lopen. Ik had vandaag eigenlijk afgesproken met Arianna voor een picknick in een park, maar ze vertelde me dat ze een beetje ziek was, dus werd het hem niet. Toen ik naar de stad liep, kreeg ik een berichtje van haar of we om 18h af konden spreken om even rond te wandelen en van de ondergaande zon te profiteren voor foto’s. Ik zei dat ik al naar de stad aan het lopen was en uiteindelijk spraken we om 17h30 af op place kleber nadat ik eventjes heel casual bij Galerie Lafayette naar het toilet was gegaan. Wel heel handig om te weten dat die er zit, want die ga ik zeker vaker gebruiken haha. In Lafayette kan ik me al helemaal inbeelden hoe gezellig het met kerst zal moeten zijn! Ik was inmiddels helemaal bekaf trouwens, ik doe volgens mij veel te veel huiswerk; ik ga eens werken aan een goede balans van huiswerk en vrije tijd….
Toen ik Arianna zag had ze een stuk bananenbrood voor me meegenomen, zodat ik er thuis van kan genieten, veel te lief. Daarna zijn we nog wat winkels ingegaan en zijn we uiteindelijk geslaagd voor haar ‘graduation dress’!! De meiden in die winkel waren niet erg aardig, want ik mocht bijvoorbeeld niet zitten op een krukje. Toen ik zei dat ik hem terug zou brengen zei ze niets en bleef ik gewoon zitten, want mijn heup deed erg pijn. Toen ik voor Arianna een andere maat zocht in de winkel (letterlijk tien seconden), zette de winkelier het krukje zo verschrikkelijk snel terug, zodat toen ik terugkwam ik niet meer kon zitten… hoe naaiend is dat? Daarna bleef ik maar staan dus. Het was wel een hele leuke jurk en Arianna was er erg blij mee. Het was wel 119eu, maar ze leek het niet erg te vinden. Het miste wel het bovenste knoopje, dus zei ik dat ze dan korting zou moeten krijgen. Dat vertelden we aan de kassa, maar ze zei dat we het zelf moesten maken… is dat normaal? Volgens mij niet! Ze nam hem alsnog, want het stond haar erg goed. Hierna zijn we nog een beetje rond gaan lopen in de stad, kocht ze nog een baguette en maakten we nog wat foto’s in Petit France nu het donker was. Het is daar altijd zo gezellig! Langs de rivier liepen we terug en ze liep een stukje mee naar huis, waarna ze de tram terugnam.
Thuis aangekomen had ik natuurlijk echt totaal geen zin om echt te koken en er was even niemand aanwezig in de keuken, dus greep ik alles uit de koelkast snel bijeen en nam het mee naar boven om tijdens een film te ‘dineren’. Heerlijk!! Ik heb de helft van ‘Snowden’ gekeken en was zo moe dat ik hem dus niet af kon kijken. Interessante film, de rest is voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 83898

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: